انتشار اسامی بدهکاران بانکی در سایت بانک‌ها

وزیر اقتصاد از انتشار اسامی بدهکاران بانکی بر روی سایت بانک‌های دولتی خبر داد و افزود: برخی با دریافت تسهیلات ارزی بالا از صندوق توسعه ملی، تمایلی به بازپرداخت ندارند.

کد خبر: ۱۱۹۲۵۶
۱۰:۲۹ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: سید احسان خاندوزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما با اشاره به اینکه اسامی بدهکاران بانکی در سایت بانک‌های دولتی اعلام می‌شود، گفت: عملکرد ۴ ماهه دولت نشان می‌دهد که موضوع انضباط مالی به شدت دارای اهمیت است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: در بودجه ۱۴۰۱ نسبت به بودجه‌های سنوات قبل، کمترین میزان تکالیف غیر قابل تحمل وجود دارد. از طریق دولت و مجلس در سال‌هایی تکالیفی بر عهده بانک‌ها قرار داده شد، اما تحمل شبکه بانکی در نظر گرفته نشد.

خاندوزی به موضوع ایجاد شرایط کمترین میزان فشار به بانک‌ها در قالب بودجه سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: بیشتر منابع بانک‌ها به سمت فعالیت‌های زودبازده و سفته بازانه می‌رود و عملا فعالیت‌های بنیادی و اشتغال زا سهم کمتری از تسهیلات بانک‌ها دارند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش خواهد شد تا پرداخت تسهیلات بانکی متوازن شود، بیان داشت: با قرار دادن مدیران در اتاق شیشه ای، صورت‌های مالی بانک‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها نیز مشخص شد.

وزیر اقتصاد به موضوع ارائه نسخه‌ای از قرارداد بانکی به مردم و فعالان اقتصادی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه در این بخش مردم بسیار شاکی بودند، افزود: بخش ویژه‌ای را در وزارت اقتصاد برای این موضوع ایجاد کردیم و تاکنون نیز چندین مورد تخلف محرز شده است.

خاندوزی گفت: به عنوان رئیس مجمع بانک‌های دولتی موظف هستیم که این اقدام را دستکم در بانک‌های دولتی اجرایی کنیم، ولی امیدواریم سایر بانک‌ها نیز در این زمینه اقدام کنند.

وی با اشاره به مسئله بدهکاران بدحساب بانکی و برخی که تسهیلات را به بانک‌ها بر نمی‌گردانند، اظهارداشت: بدهکاران کلانی را داریم که از صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی بالا دریافت کرده اند، اما آن را بر نمی‌گردانند و در این زمینه اسامی بدهکاران بانکی در سایت‌های بانک‌های دولتی قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: