افزایش ۸۴۸ میلیون مترمکعبی حجم ورود آب به سد‌های خوزستان

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از افزایش حجم ورودی آب به پشت سد‌های استان تا ۸۴۸ میلیون مترمکعب خبر داد.

کد خبر: ۱۱۹۲۲۷
۰۸:۳۱ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: علی شهبازی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بارش روز‌های اخیر در استان خوزستان و مناطق بالادست، گفت:پس از بارش‌های روز‌های اخیر، ۸۴۸ میلیون مترمکعب آب به مخازن سد‌های استان وارد شد که از این میزان ۷۶۰ میلیون مترمکعب آنذخیره گردید.

وی افزود:در حال حاضر تنها ۱۱ درصد حجم مفید مخازن سد‌های خوزستان تکمیل شده است و حجم مفید قابل استفاده مخازن یکهزار و ۴۵۲ میلیون مترمکعب می‌باشد.

شهبازی عنوان کرد: میزان آورد به مخازن استان از ابتدای سال آبی تا کنون دو هزار و ۹۰۶ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با سال گذشته و متوسط دوره آماری بترتیب بیش از ۳۶ و ۳۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین بیشترین کاهش آورد نسبت به متوسط بلندمدت در حوضه‌های کرخه و دز به میزان ۳۸ درصد بوده است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان به نقش سد‌ها در تسکین سیلاب‌ها و جلوگیری از بروز خسارت به مناطق پایین دست نیز اشاره کرد و گفت: سیلاب‌هایی با پیک روزانه یکهزار و ۱۶۲ متر مکعب در ثانیه در سد دز و سیلاب با پیک روزانه ۷۴۵ متر مکعب در ثانیه در سد مارون تسکین یافته و مانع از بروز خسارت به پایین دست شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: