پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو تا پایان سال ۱۴۰۰

کارشناس بازار خودرو با اشاره به افزایشی بودن روند قیمت‌ها در بازار خودرو طی ماه‌های پایانی سال، گفت: تا زمانی که نرخ تورم کاهش نیابد، نمی‌توان انتظار واقعی سازی قیمت‌ها در بازار خودرو را داشت.

کد خبر: ۱۱۸۱۴۲
۰۹:۵۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: فربد زاوه در خصوص پیش بینی وضعیت بازار خودرو تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار خودرو افزایشی است و خبری از کاهش قابل توجه نرخ محصولات داخلی و خارجی نیست.

وی افزود: اکنون جنس افزایش قیمت‌ها در ایران از رابطه عرضه و تقاضا خارج شده و تغییرات قیمتی بر اساس نرخ تورم صورت می‌گیرد؛ بنابراین تا زمانی که رشد تورم داریم، قیمت‌ها هم در بازار خودرو و سایر بازار‌ها افزایشی هستند.

این کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: برخی معتقدند که افزایش عرضه خودرو به خصوص در آستانه عید نوروز می‌تواند از افزایش قیمت‌ها در بازار جلوگیری کند، اما در واقع، افزایش عرضه فقط در کوتاه مدت و به صورت محدود باعث کُند شدن روند افزایش قیمت می‌شود، اما آن را متوقف نمی‌کند.

زاوه ادامه داد: تا زمانی که نرخ تورم کاهش پیدا نکند و وضعیت اقتصادی کشور بهبود نیابد، نمی‌توان انتظار کاهش و واقعی سازی قیمت‌ها را داشت.

این کارشناس بازار خودرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و وجود تحریم ها، پروسه تولید در صنعت خودرو زیان ده است و اگر این زیان جبران نشود، وضعیت بازار خودرو بهبود پیدا نمی‌کند و افزایش عرضه نمی‌تواند خروجی مثبتی داشته باشد. لازم است با شرکت‌های زیان ده بر اساس استاندارد‌های تعیین شده برخورد شود و اگر قرار است این زیان دهی ادامه دار باشد، این شرکت‌ها باید تعطیل شوند و جلوی ادامه فعالیت آن‌ها گرفته شود.

وی با اشاره به آزادسازی واردات خودرو، گفت: آزادسازی واردات به مانند مُسَکن فقط برای مدت کوتاهی می‌تواند روی وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو تاثیرگذار باشد، چون توان مقابله با تورم عمومی را ندارد و بعد از مدتی باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

منبع: کارآفرین نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: