مهدی دادرس: پرسپولیسی ها می خواهند جو درست کنند

مهدی دادرس در گفتگو با فرهیختگان و شاهرخ عبدالرزاق به حاشیه های اخیر واکنش نشان داده است.

کد خبر: ۱۱۷۷۴۲
۱۱:۲۸ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز: پرسپولیس تهران با توجه به طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده شکایت از بازیکن غیرقانونی باشگاه گل‌گهر و ابهامات موجود در رسیدگی و اعلام رای تا مسائل پس از آن، بیانیه‌ای را صادر کرد و در این خصوص اعتراضاتی را مطرح کرد که چرا با وجود آنکه پیش از این مدت زمان مشخصی اعلام شده بود که کمیته استیناف نظر خود را اعلام کند، هنوز این اتفاق نیفتاده است و در ادامه این طور عنوان کرد به راستی چرا دیگر باشگاه‌ها که متضرر شده‌اند دیگر واکنشی ندارند؟ برای آن‌ها چه اتفاقی افتاده است؟ باشگاه گل‌گهر دیگر چرا صدایی ندارد؟ چه مسائلی در میان است که احیانا سال‌ها بعد درباره‌اش روشنگری اتفاق بیفتد؟ سخن ما این است که کمیته استیناف هر چه زودتر نتیجه بررسی خود را اعلام کند و اگر تخلفی اتفاق افتاده که محرز شده است بگوید و در نهایت بار دیگر تاکید کرد که نتیجه این پرونده باید هر چه زودتر مشخص و اعلام شود. 
به گزارش طرفداری، این در حالی است که طبق اعلام رییس کمیته استیناف هنوز این پرونده به کمیته استیناف نرسیده و در این خصوص زمان مشخصی نیز ارائه نشده است و نکته دیگر اینکه درباره اعمال نتایج و امتیازات در جدول رده بندی نیز به تازگی بین کمیته های انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال یک اختلاف نظر به وجود آمده که در نوع خود عجیب و قابل تامل است. در خصوص این اتفاقات و آخرین وضعیت پرونده، مهدی دادرس عضو کمیته استیناف صحبت هایی را انجام داده که متن آن را در زیر می خوانید:
صالحی رئیس کمیته استیناف اعلام کردند که هنوز پرونده بازیکن خارجی و غیرمجاز گل گهر به دست کمیته استیناف نرسیده است. مگر برای ارجاع پرونده به کمیته استیناف زمان مشخص و محدودی وجود ندارد؟

 خیر همه در این زمینه اشتباه می کنند. زمان مشخص و محدود برای اعتراض کردن اولیه و سپس درخواست استیناف وجود دارد که گل گهری ها این کار را انجام دادند اما هنوز پرونده به دست ما نرسیده و در روال فوق که به استیناف شکایت شده، دیگر زمان و فرصت مهم نیست. در واقع گل گهر در زمان قانونی به این پرونده شکایت کرده و برای همین مشکل خاصی وجود ندارد. اعتراض انجام شده اما هنوز پرونده به دست ما نرسیده است.
چه زمانی قرار است این کار انجام شود و چرا تا این اندازه پرونده دیر رسیده است؟
 مهم نیست که دیر برسد یا زود. در هر صورت یک اتفاقی افتاده که قید فوریت هم ندارد که بخواهد همه چیز به هم بخورد. موقعی هم پرونده برسد باید بنشینیم با دقت و جزئیات بیشتر آن را بررسی کنیم تا خدای نکرده حق ناحق نشود. البته هر حکمی بدهیم یک گروه خوشحال می شوند و یک گروه ناراحت و این ذات کار قضاوت و حکم دادن است و هیچگاه نمی توان دو طرف را راضی نگه داشت اما باید سعی کنیم تا خدای ناکرده به زعم خود ما حقی از کسی ضایع نشود.
نکته قابل توجه اینکه پرسپولیسی ها به استیناف اعتراض دارند که چرا از یک سو کمیته انضباطی با عجله رای داد و حالا کمیته استیناف انگار در خواب است. 
 این حرفهای چیپ و بی منظقی است و انگار مسئولان رسانه ای این باشگاه کار دیگری ندارند که مدام به این مسائل می پردازند. اصلا به شما چه مربوط است؟ این پرونده اصلا به پرسپولیس ربطی ندارد. 3 تا تیم دیگر به بازیکن یک تیم دیگر اعتراض کرده اند و حالا پرسپولیس اعتراض می کند؟ این تیم چه نقشی دارد؟ حکایت آن فرد است که خودش را می اندازد وسط و می گوید ما 3 نفر را کجا می برید! هرکسی در حیطه وظایف خودش باید صحبت و رفتار کند و این پرونده اصلا به این عزیزان ربطی ندارد که می گویند ما خواب هستیم. نه ما خواب نیستیم و اتفاقا بیداره بیدار هستیم و سعی می کنیم با عدالت رفتار کنیم و با عدالت رای بدهیم. شما می خواهید جو درست کنید یا تشویش اذهان عمومی کنید آن یک بحث دیگر است. ما که اسیر این حرفها نمی شویم. یکی دیگر از آقایان از این باشگاه می گوید که کمیته استیناف باید این رای را بشکند. من از این اقا می پرسم مگر شما قاضی هستید یا پرونده را خواندید؟ اگر دوستان اجازه بدهند قاضیان این پرونده با خیال راحت و با آرامش جکم بدهند و اطمینان داشته باشید که این حرفها و جوسازی ها روی ما تاثیری ندارد که بخواهد ما را تحت تاثیر قرار بدهند. کسی که کارهای رسانه ای یک باشگاه را انجام می دهد و سخنگو می شود باید فرهنگ و تربیت خود را بالا برده و توسعه بدهد و یک مقدار از کلام زیبا و متن قشنگ تری صحبت کند. اینکه در خواب هستند اصلا این گویش ها و حرفها معنی ندارد جز با هدف تشویش اذهان عمومی و شلوغ کردن چون طبق قانون آنها اصلا نقشی ندارند و حقی ندارند چنین حرفهایی را بزنند. مگر گوشه پرونده دست شماست یا حاکم هستید و حکم می دهید؟ 3 تیم دیگر شکایت کردند و آنها باید پیگیر باشند. حالا درست یا غلط حق طبیعی آنهاست که صحبت کنند. شما که حقی ندارید چرا خودتان را وسط می اندازید و می گویید ما را کجا می برید؟ داستان این است و متاسفم که چنین حرفهایی زده می شود اما اطمینان داشته باشند که ما تحت تاثیر این حرف ها واقع نمی شویم و کار خودمان را می کنیم و طبق محتویات پرونده و مستندات و شواهد تصمیم گیری می کنیم و رای نهایی را می دهیم. سال گذشته که پرسپولیس که خارج از زمین 3 امتیاز را از سپاهان گرفت مگر استقلال و سایر باشگاه ها بیانیه دادند؟ روال کار به صورت قانونی طی شد و فقط دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس بودند و چطور آن جا که به نفع تان شد و شنگول شدید از این حرف ها نبود؟ چطور آن زمان استیناف خواب نبود و بیدار بود؟ وجدان ها آگاه بود چون به نفع شما رای داده شد. ما گفتیم تحت تاثیر این موارد و جو سازی ها قرار نمی گیریم همان طور که در آن پرونده حق داشتید و ما حق را دادیم، در این پرونده هم حالا که اجازه صحبت و ورود ندارید، اجازه بدهید ما با تیم های دیگر که ذینفع هستند مواجه باشیم و کار خودمان را انجام بدهیم.
در خصوص اعمال آرای کمیته های قضایی فدراسیون فوتبال نیز بین مسئولان کمیته های انضباطی و استیناف اختلاف نظراتی به وجود آمده بود. نظر شما چیست؟
 همیشه بین مسئولان در یک نهاد اختلاف نظر وجود دارد و این یک امر طبیعی است. ما که دعوا نداریم بلکه هر کسی برداشت خودش را دارد و اختلاف نظر وجود دارد. حالا یک موضوعی که وجود دارد و همه به آیین نامه فیفا استناد می کنند و می گویند احکام فیفا لازم الاجرا و فوری است به این دلیل است که فیفا کمیته استیناف ندارد و یک دادگاه عالی ورزش است که اگر کسی بخواهد دادخواهی کند باید به آنجا شکایت کند که این پروسه هم چند ماه طول می کشد و مشخص نیست در نهایت هم چه اتفاقی بیفتد. در هر صورت آنجا این امر لازم الاجراست چون استینافی در فیفا وجود ندارد ولی وقتی اینجا کمیته استیناف وجود دارد بهتر بود اجازه بدهند این احکام تایید یا رد شود و آن زمان نتایج اعمال شود. این یک برداشت کارشناسی محسوب می شود و ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد اما اینکه در تضاد با یک دیگر حرف بزنیم یا مثلا از روی این صحبت ها این برداشت شود که می خواهیم رای آنها را رد کنیم، چنین چیزی وجود ندارد. بالاخره نظر کمیته انضباطی اعمال فوری و نظر ما در کمیته استیناف چیز دیگری هست حالا دیگر عاقلان دانند. ما با کسی تعارف نداریم اگر بخواهیم رد کنیم رد می کنیم. مگر سال گذشته رای دیدار سایپا و پیکان را رد نکردیم؟ به درست و غلط جریان کاری ندارم اما رای کمیته انضباطی در دیدار فوق را رد کردیم و تعارف هم نداشتیم و با کسی هم رودروایسی نداشتیم و نظرمان روی این موضوع بود و رد شد.
می توان برآورد زمانی داد که حکم نهایی کمیته استیناف در این پرونده چقدر طول می کشد؟ در هر صورت تا پایان نیم فصل چیزی باقی نمانده و شاید رای شما قهرمانی نیم فصل را تحت الشعاع قرار بدهد.
 به قهرمان نیم فصل جام نمی دهند و این قهرمانی در قهرمانی پایان فصل هم معمولا اثر گذار نیست و فقط یک امر سمبلیک است که یک تیم مثلا قهرمان نیم فصل می شود اما انشالله اقای صالحی در صورتی که اطلاعات خود را کامل کنند و طی جلسه ای که به زودی با سایر اعضای کمیته استیناف برگزار خواهد شد سعی می کنیم در اسرع وقت رای را بدهیم هرچند شعار ما این است که حقیقت و عدالت را هرگز فدای سرعت نمی کنیم.
با همه این تفاسیر پرونده قرار است دیگر چه زمانی به دست شما برسد؟
 این اتفاق در این هفته و احتمالا طی امروز و فردا رخ خواهد داد.
می توانید از نتیجه این پرونده جنجالی ارزیابی خاصی داشته باشید؟ از این جهت این سوال را مطرح کردم که جعل در اسناد محرز شده و شاید بتوان زودتر از موعد در این خصوص به جمع بندی رسید و در باره آن صحبت کرد.
 در هر صورت جعل باید برای ما هم محرز شود. ما اقدامات و صحبت های آقای جاودانی را به عنوان یک همکار قضایی رد نمی کنیم بالاخره آنها روی این پرونده خیلی زحمت کشیدند اما ما هم باید به همان نتیجه برسیم و ما هم باید ببینیم این اتفاقات به چه شکلی بوده و روند کار به چه صورت پیش رفته است. بنابراین نمی توانیم پیش قضاوتی کنیم که حکم می شکند یا تایید می شود. اجازه بدهید در آرامش و خیال راحت بنشینیم و این پرونده را بررسی کنیم. آقایان هم اگر جوسازی نکنند و با ادبیات بهتری صحبت کنند بد نیست و خواهش می کنم تا تشویش اذهان عمومی نکنند.




منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
۶و۶
|
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
با وجود زالوهای مث شما وضع مملکت و فوتبال ما این شده فقط مزخرف میگید چهل ساله مث موریانه افتادین تو جون مردن ایران و بیت المال میخورید و مزخرف میگید خدا لعنت کنه صدام رو با آوردن جنگ تحمیلی امثال شما رو ب مردم ایران تحمیل کرد