تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

۱۱ نکته در مورد دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی

امروز و در یکی از بازی‌های هفته سیزدهم دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. این گزارش نگاهی دارد به ۱۱ نکته در مورد این بازی.

کد خبر: ۱۱۷۷۵۰
۱۲:۱۰ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

تراکتور سازی پرسپولیس

دیدارنیوز: در آخرین دیدار هفته سیزدهم، روز دوشنبه سیزدهم دی ماه از ساعت ۱۷ پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتور است. پرسپولیس پس از پیروزی در بازی بزرگ هفته قبل مقابل سپاهان، امیدوارانه به تکرار قهرمانی‌های خود می‌اندیشد. به بهانه این تقابل ۱۱ نکته مهم این بازی مرور شده است.

۱- پرسپولیس با ۲۵ امتیاز در رده دوم است و ۳ امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارد و در صورت پیروزی در این دیدار شانس قرار گرفتن در رتبه اول را خواهد داشت. پرسپولیس با باخت در این دیدار ممکن است به رده سوم سقوط کند.

۲- تراکتور در این فصل نتوانسته انتظار هواداران خود را برآورده کند و با ۱۱ امتیاز سیزدهم است. این تیم در صورت شکست در این مسابقه خطر قرار گرفتن در منطقه سقوط و رتبه پانزدهم جدول را دارد. تراکتور با پیروزی در این دیدار می‌تواند تا رده نهم صعود کند.

۳- پرسپولیس در ۶ بازی قبلی به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. این تیم با ۳ برد متوالی پا به این دیدار می‌گذارد. تراکتور در ۶ هفته اخیر متحمل ۴ شکست شده، یک پیروزی و یک تساوی هم داشته است.

۴- پرسپولیس آمار تحسین‌برانگیزی در دیدار‌های خانگی دارد و با ۲۲ بازی متوالی بدون باخت در مسیر شکستن رکورد تاریخ رقابت‌هاست. این تیم در تمام بازی‌های خانگی این فصل موفق به گلزنی شده است. پرسپولیس در ۷ مصاف قبلی در ورزشگاه آزادی در لیگ و سوپرجام مقابل تراکتور شکستی نداشته است. تراکتور در این فصل در بازی‌های خارج از خانه بردی به دست نیاورده است.

۵- پرسپولیس و تراکتور ۲۶ بار در لیگ برتر با یکدیگر روبرو شدند که حاصل آن ۹ پیروزی برای تراکتور، ۱۲ برد برای پرسپولیس و ۵ تساوی بوده است. در تقابل‌های اخیر آمار کاملاً به نفع پرسپولیس بوده و این تیم در ۱۲ مصاف قبلی فقط یک شکست داشته است. یحیی گل‌محمدی که سابقه مربیگری در تراکتور را دارد با قبول ۷ شکست برابر این تیم به هیچ تیمی در لیگ برتر به این اندازه نباخته است.

۶- پرسپولیس با ۱۷ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. این تیم پس از آنکه در هفته‌های ابتدایی از نظر دفاعی کارنامه قابل قبولی نداشت در ۷ هفته اخیر موفق به ثبت ۵ کلین‌شیت شده است. زوانیمیر سولدو که از هفته پنجم سرمربی تراکتور شده، در هر بازی به طور متوسط تنها یک امتیاز کسب کرده است.

۷- در تاریخ تقابل دو تیم هیچ بازیکنی بیشتر از ۳ گل به ثمر نرسانده است. حضور مهدی سیدصالحی که سابقه بازی و گلزنی برای هر دو تیم را دارد در صدر این جدول به هیچ وجه عجیب نیست، ولی قرار گرفتن کمال کامیابی‌نیا در کنار نام سیدصالحی غیرمنتظره است. این بازیکن که هفته گذشته بعد از نزدیک یک سال در دیدار حساس با سپاهان موفق به گلزنی شد، متخصص گلزنی به تراکتور است و ۳ بار دروازه این تیم را باز کرده است.

۸- امید عالیشاه با نمره «متریکا» ۷.۲۱ بهترین بازیکن پرسپولیس و سومین بازیکن برتر لیگ است. محمدرضا اخباری هم با نمره ۷.۰۲ این عنوان را در تراکتور اختیار دارد. مهدی عبدی با ۴ گل بهترین گلزن پرسپولیس در این دوره است و پیمان بابایی در تراکتور با ۳ گل بیش از هر بازیکن دیگری گل زده است.

۹- تعداد زیادی از بازیکنان پرسپولیس سابقه عضویت در تراکتور را دارند. امید عالیشاه، احسان پهلوان، حامد لک، رضا اسدی و سعید آقایی این بازیکنان هستند. سامان نریمان جهان و رضا دهقانی پرسپولیسی‌های سابق تراکتور هستند. رضا دهقانی در شروع فصل در پرسپولیس بود و یک بازی هم برای این تیم انجام داد. به جز دهقانی، گل‌محمدی بازیکنان متعددی از شاگردان سابق خود را در ترکیب تراکتور می‌بیند. اکبر ایمانی، عبدالله حسینی، محمد قنبری، محمد مسلمی‌پور، هادی محمدی قبلاً در تیم‌های تحت هدایت گل‌محمدی بازی کرده‌اند.

۱۰- امید عالیشاه کاپیتان دوم پرسپولیس، غایب بزرگ این مسابقه است که به دلیل آسیب‌دیدگی قادر به حضور در این دیدار نیست. محمد شریفی، حامد پاکدل و وحدت هنانوف دیگر غایبان پرسپولیس در این بازی هستند. تراکتور هم مانند پرسپولیس یکی از بازیکنان کلیدی خود را در این دیدار در اختیار ندارد و اکبر ایمانی به دلیل محرومیت در این بازی حاضر نخواهد بود. محمدرضا اخباری کاپیتان تراکتور پس از چند هفته غیبت، مصدومیتش بهبود یافته، ولی کادر فنی این تیم اظهار نظر قطعی در خصوص بازی کردن سنگربان خود نکرده‌اند.

۱۱- پیام حیدری قاضی این مسابقه خواهد بود. این داور برای نخستین بار این تقابل را سوت خواهد زد. حیدری در این دوره برای پرسپولیس و تراکتور دیداری را قضاوت نکرده است. تراکتور در آخرین بازی با داوری حیدری ۲ بر صفر از سپاهان شکست خورد و پرسپولیس در آخرین قضاوت این داور برای پرسپولیس، گل‌گهر را با ۵ گل مغلوب کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی