افزایش ۳۸.۵ درصدی حوادث جاده‌ای در سال جاری

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه حوادث مربوط به حمل و نقل عمومی در سال جاری رشدی ۳۸.۵ درصدی داشته، از انجام ۲۳۴ ماموریت در این حوزه خبر داد.

کد خبر: ۱۱۷۳۳۹
۱۳:۲۵ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ مهدی، ولی پور درمورد حوادث حمل و نقل عمومی در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری ۲۳۴ ماموریت در حوزه حوادث حمل و نقل عمومی توسط جمعیت هلال احمر انجام شده که رشد ۳۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ داشته است.

وی افزود: در این حوادث مجموعا هزار و ۵۷۰ نفر مصدوم شدند که رشدی ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

رئیس سازمان امداد ونجات خاطرنشان کرد: همچنین در ۷۲ عملیات رهاسازی که در حین حوادث حمل و نقل عمومی انجام شد، ۹۱ مصدوم نجات یافته که تعداد افراد نجات داده شده در عملیات‌های فنی امداد و نجات در سال جاری با رشد ۱۰۲ درصدی همراه شده است. ۲۶۰ مصدوم حوادث حمل و نقل عمومی در این مدت به مراکز درمانی منتقل که این آمار نیز ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ۱۵۲ ماموریت درخصوص تصادف اتوبوس و ۸۲ ماموریت نیز در خصوص مینی بوس در سال ۱۴۰۰ انجام شده است. ماموریت‌ها در حوزه تصادف اتوبوس ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده و ماموریت‌ها در حوزه تصادف مینی بوس ۷.۹ درصد رشد داشته است.

ولی پور با بیان اینکه رعایت ایمنی در حمل و نقل عمومی بین شهری اهمیتی دوچندان دارد، گفت: ضرورت دارد که دستگاه‌های مسئول در زمینه حمل و نقل عمومی بین شهری، بیشتر به ایمنی وسایل حمل و نقل عمومی توجه و ایمنی خودرو‌ها را به صورت منظم بررسی کنند تا شاهد حوادث کم تری در عرصه جاده‌های کشور باشیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: