عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

تعویق سن بازنشستگی نیاز به بررسی همه‌جانبه دارد

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش سن بازنشستگی با بیان ینکه تعویق سن بازنشستگی نیاز به کار کارشناسی و بررسی همه‌جانبه دارد، گفت: این طرح هنوز در مجلس مطرح نشده است و مراحل رسیدگی به آن چندماه زمان نیاز دارد.

کد خبر: ۱۱۷۱۹۲
۰۹:۲۶ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره پیش بینی افزایش سن بازنشستگی تا دو سال در لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: تعویق سن بازنشستگی نیاز به کار کارشناسی و بررسی همه‌جانبه دارد. برخی از کارمندان علاقه‌مند هستند دیرتر بازنشسته شوند، اما این اعتقاد هم وجود دارد که کارکنان دولت زودتر بازنشسته شوند تا نیرو‌های جدید جایگزین آنان شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت دچار مشکلات اقتصادی است و برای استخدام و جذب نیرو‌های جدید با مشکل مواجه است ترجیح می‌دهد کارمندان را کمی بیشتر از حد معمول بازنشسته کند تا از تجربیات آنان بیشتر استفاده کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: اینکه کارکنان دولت کمی دیرتر بازنشسته شوند به نفع شرایط اقتصادی کشور است و بار مالی دولت را کاهش می‌دهد، اما اگر این جنبه را در نظر بگیریم که بیشتر جمعیت ایران جوان است و جوانان نیاز به اشتغالزایی دارند اجرای چنین طرحی مشکل‌ساز خواهد شد. جوانان خواهان آن هستند که کارمندان دولت زودتر بازنشسته شوند تا آنان بتوانند مشغول به کار شوند.

سلیمی درباره احتمال عملی شدن این طرح، خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خواهان افزایش سن بازنشستگی تا دو سال بیشتر شده است که هنوز این طرح در مجلس مطرح نشده است و مراحل رسیدگی به آن چندماه زمان نیاز دارد و پس از بررسی، نمایندگان تصمیم خواهند گرفت که آن را تصویب کنند یا خیر.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: