استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در پرونده‌های خطا‌های پزشکی

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: پرونده‌های خطا‌های پزشکی را می‌توان با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف با صلح و سازش مختومه کرد.

کد خبر: ۱۱۷۱۰۱
۰۸:۱۰ - ۰۵ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار خوزستان علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: برای اهداف سند تحول قضایی و سیاست‌های قوه قضاییه، جهت کاهش ورودی پرونده به دادگاه‌ها، استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و ارجاع پرونده‌ها به آن، جهت ایجاد صلح و سازش مورد تاکید است و می‌توان با استفاده از این ظرفیت پرونده‌های خطا و قصور پزشکی را با صلح و سازش مختومه کرد.

او افزود: همواره جامعه و کادر پزشکی خدمات ارزشمندی برای مردم داردند که انصافاً از ابتدای شیوع بیماری منحوس کرونا تاکنون، برای بهبود وضعیت بیماران رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های فراوانی داشتند و نباید قصور برخی پزشکان، به جایگاه این قشر زحمتکش خدشه وارد کند.

باوی اضافه کرد: معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان به منظور حل و فصل پرونده‌های پزشکی و کاهش فرآیند رسیدگی به آن‌ها، بر اساس سیاست‌های دستگاه قضایی، شعب تخصصی ویژه رسیدگی به قصور پزشکان را افزایش می‌دهد و در این خصوص با نظام پزشکی تعامل و همکاری خوبی خواهد داشت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: اعضای شعبه ویژه و تخصصی پزشکان شورای حل اختلاف اهواز در این چند سال پرونده‌های فراوانی را با تلاش و کوشش خود منتهی به صلح و سازش کردند و امیدواریم این فرایند نسبت به گذشت در سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش افزایش چشمگیری پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: