تحویل ۷۰ هزار واحد مسکونی به مردم

حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی از تحویل حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید اطراف تهران با کلیه انشعابات طی دو سال اخیر به مردم خبر داد.

کد خبر: ۱۰۵۳۵۴
۱۱:۵۲ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی دو سال اخیر حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی را در شهر‌های جدید اطراف تهران با کلیه انشعابات به مردم تحویل شده است گفت: در شهریورماه جاری ۷۳ پروژه زیربنایی و روبنایی مثل حمل و نقل ریلی، درمانی، تجاری و محوطه‌سازی در شهر‌های جدید به بهره‌برداری می‌رسد و ۲۳ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

طاهرخانی اظهار کرد: طی چهار سال اخیر همزمان با روند تکمیل واحد‌های مسکونی در شهر‌های جدید، پروژه‌های زیربنایی و روبنایی نیز با تمام توان اجرایی شده و بخشی از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است. در چهار سال اخیر ۱۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی در شهر‌های جدید توسط بخش خصوصی اجرا شده که ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم فقط در سال‌های ۹۸ و ۹۹ محقق شده است.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع دولتی، جذب سرمایه‌های بخش خصوصی را در دستور کار قرار دادیم که بحمدالله موفق شدیم در دو سال اخیر میزان مشارکت بخش خصوصی را نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ حدود ۷۰ درصد افزایش دهیم. طاهرخانی همچنین گفت: علاوه بر منابع هزینه شده توسط بخش خصوصی، شرکت عمران شهر‌های جدید طی چهار سال اخیر ۸۲۵۰ میلیارد تومان از منابع خود برای تکمیل ابنیه، خدمات روبنایی و زیربنایی هزینه کرده که ۴۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ فقط در سال ۹۹ هزینه شده است. یعنی بیش از ۵۴ درصد سرمایه‌گذاری انجام شده در چهار سال‌های اخیر از سوی شرکت عمران در سال گذشته صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۹ پروژه زیربنایی و روبنایی با میزان پیشرفت‌های متفاوت در حال اجرا داریم تاکید کرد: به دلیل کمبود آورده از سوی متقاضیان، شرکت عمران از طریق منابع خود تکمیل خانه‌های مردم را به عهده گرفت و در یک اقدام فشرده و جهادی طی دو سال اخیر در منطقه کلانشهری تهران و کرج ۶۹ هزار و ۳۱۴ واحد مسکونی را در شهر‌های پردیس، پرند، هشتگرد و اندیشه افتتاح کردیم. هم‌اکنون حدود ۷۶ هزار واحد از مجموع ۸۳ هزار واحد مسکن مهر پردیس تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید خاطرنشان کرد: در تیرماه امسال ۱۳ هزار و ۹۴۴ واحد مسکونی در مجموعه شهر‌های جدید به بهره برداری رسید. افتتاح ۲۵۹۸ واحد در شهر جدید پرند، ۳۲۷۴ واحد در پردیس و ۴۰۴۷ واحد در هشتگرد از جمله این افتتاحات بود.

طاهرخانی با اعلام این خبر که در شهریورماه ۷۳ پروژه را در بخش‌های زیربنایی و روبنایی افتتاح می‌کنیم افزود: ارزش طرح‌هایی که شهریورماه بهره برداری می‌شود به ۷۲۸ میلیارد تومان می‌رسد. ۲۳ پروژه به ارزش ۴۸۵۵ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی می‌شود که ۴۰۴۵ میلیارد تومان مربوط به پروژه مترو تهران ـ پردیس است. در شهر‌های بهارستان، پرند و هشتگرد نیز چندین طرح شرامل محوطه‌سازی، فضای سبز، مجتمع تجاری، درمانی، فرهنگی، مسجد و شبکه معابر به عملیات اجرایی می‌رسد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مسکن ملی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: