زمان پرداخت وام ودیعه مسکن مشخص شد

متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن باید اطلاعات خود را برای انتخاب شعبه بانک تکمیل و با مراجعه به شعبه مورد نظر در روزهای آینده وام ودیعه خود را دریافت کنند.

کد خبر: ۱۰۴۵۲۵
۱۶:۵۳ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

 

 

دیدارنیوز: به اواسط فصل جا به جایی مستاجران رسیده‌ایم، این در حالی است که در ابتدای سال، دولت دوازدهم وعده‌هایی برای کمک به مستاجران داد که یکی از این وعده‌ها پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بود که ثبت نام آن از ابتدای تیرماه آغاز شد. اما بعد از گذشت چند روز سامانه ثبت نام قطع شد که همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شد، اما با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر سایت به روز رسانی شده و متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

در همین رابطه محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی دو روز گذشته سایت طرح اقدام ملی مسکن به روز رسانی شده و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام وام ودیعه مسکن و همچنین وارد کردن اطلاعات ملکی خود اقدام کنند، گفت: به هیچ عنوان اطلاعات متقاضیان که پیش از این برای وام ودیعه مسکن وارد کرده بودند، پاک نشده است و اگر مشکلی برای ثبت نام کنندگان ایجاد شده بود که به آن‌ها پیامکی برای انتخاب بانک و یا شعبه ارسال نمی‌شد.

۷۵۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند

او با بیان اینکه تاکنون ۷۵۰ هزار نفر در سایت طرح اقدام ملی مسکن برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند، افزود: به تمامی این ثبت نام کنندگان از دو روز گذشته برای تکمیل اطلاعات و همچنین انتخاب شعبه بانک پیامک ارسال شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: متقاضیان جهت آنکه اطلاعاتشان در کارتابل بانک‌ها وارد شود، باید مجددا اطلاعات خود را بارگذاری کنند و از سوی دیگر با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، متقاضیان می‌توانند به زودی شعبه مربوطه برای دریافت تسهیلات خود را انتخاب کنند.

محمود زاده اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به زودی آغاز می‌شود و در حال حاضر متقاضیان با پیگیری‌هایی که از طریق شعبه بانک‌ها انجام می‌دهند، می‌توانند به زودی تسهیلات را دریافت کنند.

او تاکید کرد: در حال حاضر این تسهیلات در مرحله اداری قرار دارد و از امروز هر متقاضی که ثبت نام را انجام دهد و وارد مرحله انتخاب شعبه شود، می‌توانند به زودی و ظرف چند روز آینده تسهیلات خود را دریافت کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره تضامین بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن هم گفت: متاسفانه بانک‌ها هرکدام برای خودشان یک وحدت رویه خاص و قوانین مخصوص به خودشان را دارند و درباره تضامین هم، بانک‌ها خودشان در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند.

او ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای وام ودیعه مسکن باید هر کدام از بانک‌ها با حداقل تضامین کار‌ها را انجام دهند که متاسفانه همه بانک‌ها در این بخش یک وحدت رویه را دنبال نمی‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: