رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان

جنوب غرب خوزستان دیگر بیمارستان "سفید" ندارد/ شهر‌ها تعطیل نشوند، فاجعه رخ می‌دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تهدید موج جدید کرونا جدی است، گفت: با چنگ و دندان در حال فراهم کردن امکانات هستیم تا هیچ بیمار نیازمند بستری پشت در بیمارستان‌ها نماند.

کد خبر: ۱۰۳۶۲۰
۱۷:۱۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ دکتر شکراله سلمان‌زاده در جلسه ستاد مدیریت کرونا منطقه جنوب غرب خوزستان که امروز (۱۳ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: روش برخورد با سویه‌های مختلف ویروس کرونا تفاوتی ندارد؛ رعایت همان دستورالعمل‌های اصلی یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات در راس کار‌های پیشگیری است.

وی افزود: همت مقابله با ویروس چینی کرونا که نسبت به ویروس‌های دیگر، ویروس نجیبی بود بسیار بالاتر بود، اما متاسفانه این همت را در مقابله با ویروس دلتا نداریم و اکنون رعایت دستورالعمل‌های ساده هم کمرنگ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا زمان واکسیناسیون ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم فاصله زیادی داریم و تا رسیدن به این نقطه، چاره‌ای جز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه واکسن از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی‌کند، تصریح کرد: واکسن از ابتلا به نوع شدید و مرگ پیشگیری می‌کند؛ موارد زیادی از ابتلای افراد پس از تزریق واکسن داشته‌ایم و این افراد می‌توانند بیماری را به دیگران را منتقل کنند بنابراین واکسیناسیون هیچ وقت جای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را نمی‌گیرد.

سلمان‌زاده بیان کرد: در حال حاضر نیرو‌های ما در چند جبهه واکسیناسیون، طرح شهید سلیمانی، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، درمان بیماران، انجام تست در بنادر و پیشگیری می‌جنگند. با چنگ و دندان در حال فراهم کردن امکانات هستیم تا هیچ بیمار نیازمند بستری پشت در بیمارستان‌ها نماند بنابراین تقاضا داریم سایر ادارات نیز در کنار ما باشند.

وی افزود: بسیاری از نیرو‌های ادارات دورکار هستند که می‌توان از ظرفیت این افراد برای واکسیناسیون و کار‌های دیگر استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی و هشدار وضعیت کرونا در بیلبورد‌های شهر و نصب بنر‌هایی در ادارات در این خصوص گفت: پروتکل‌های ماه محرم و نظارت بر برگزارکنندگان مراسم نیز مشخص است که باید این موارد ابلاغ و رعایت شود.

وی با بیان اینکه تهدید موج جدید کرونا جدی است، تصریح کرد: باید از ظرفیت تمام شهرستان‌ها استفاده شود تا مردم عادی‌انگاری را کنار بگذارند و مجددا بیماری را جدی بگیرند.

سلمان‌زاده گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۴۰ درصد است بنابراین تنها می‌توان به رعایت پروتکل‌ها نمره ۸ از ۲۰ داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص وضعیت شیوع کرونا در جنوب غرب خوزستان گفت: سرعت انتشار بیماری در منطقه بسیار بالا است و اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند و شهر‌ها تعطیل نشوند فاجعه اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: ظرفیت بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان به عنوان بیمارستان مرکزی بستری بیماران کرونایی تکمیل شده است و دیگر جایی برای بیماران جدید ندارد.

سلمان‌زاده ادامه داد: بخش‌های بستری و درمان سرپایی بیماران در تمامی بیمارستان‌های منطقه افزایش پیدا کرده است و هیچ بیمارستان سفیدی نداریم.

وی با بیان اینکه از بسیج جامعه پزشکی خوزستان می‌خواهیم برای برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه به کمک بیاید، تصریح کرد: شرایط کنونی ناشی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری مردم و مسئولان است. غیبت مدعوین جلسه امروز نیز شاخص گویایی برای عادی‌انگاری مسئولان و تنها ماندن مجموعه بهداشت و درمان در این شرایط بحرانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون، بیان کرد: استقبال از واکسیناسیون در گروه‌های سنی بالاتر، کمتر است که از جوانان می‌خواهیم بزرگتر‌ها را به تزریق واکسن تشویق کنند. در حال حاضر تمام توان و ظرفیت بخش بهداشت دانشگاه علاوه بر پیشگیری، مراقبت و رهگیری بیماران، در اختیار اجرای فرآیند واکسیناسیون قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: