تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

دنیا ۳ تا ۵ سال درگیر کرونا می‌ماند/ برنامه دولت جدید برای مقابله با کرونا و کاهش مرگ‌ومیر

نماینده مجلسِ عضو در ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه دنیا حداقل ۳ تا ۵ سال با پدیده کرونا درگیر خواهد بود، گفت:، اما ما به دنبال آن هستیم که مرگ و میر را در کشور به شدت کاهش دهیم و زندگی عادی مردم ساماندهی شود.

کد خبر: ۱۰۳۹۸۸
۰۹:۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

درگیریدنیا با کرونا  ۳ تا ۵ سال درگیر

دیدارنیوز ـ امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح جزئیات طرح تحول مقابله با کرونا پرداخت.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری به دنبال حل و فصل مشکلات جدی کشور از جمله موضوع کرونا البته با تمرکز بر توسعه واکسیناسیون است، گفت: باید بر اساس ظرفیت‌های موجود روشی را پیش بینی کنیم که مسائلی که پیرامون شیوع کرونا وجود دارد کمتر شود و تعداد مرگ و میر کاهش پیدا کند و زندگی اقتصادی مردم، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ... تا حد امکان به وضع طبیعی خود برگردد.

او ادامه داد: در این ایام کار مفصلی در ۴ بخش انجام شده که یک بخش واکسیناسیون است و نحوه چگونگی تأمین واکسن از قبیل واردات، تولید داخلی، نحوه تزریق و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون را شامل می‌شود، به طوری که تمامی جمعیت هدف که در گام اول جمعیت بالای ۱۸ است واکسینه شوند.

وی افزود: دوم بازبینی شیوه نامه‌های بهداشتی، قرنطینه، تردد مردم در داخل کشور، مشاغل حساس و رنگ بندی‌ها است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: سوم نیز فرماندهی و نحوه عملکرد و تصمیم گیری در این حوزه است و چهارم بسته اقتصادی، امنیتی و سیاسی است که در حوزه کرونا اتفاق می‌افتد، چون بعضی از مشاغل از کرونا صدمه دیدند و یک‌سری مشاغل جدید ایجاد می‌شود. همچنین تغییرات در سبک زندگی بررسی خواهد شد.

او در ادامه گفت: بعضی از این بخش‌ها در گروهی تهیه شده و رئیس جمهوری آن را بررسی کرده و دستور داده است کارگروهی در وزارت کشور ایجاد و از تجارب همگان استفاده شود تا بتوانیم از هفته آینده رفتارمان در حوزه کرونا را تغییر دهیم.

نماینده مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این طرح در چه بازه زمانی به فضای بحرانی کرونا سامان می‌دهد، گفت: کرونا یک پدیده عالم‌گیر است و باید زنجیره انتقال بیماری در تمام کشور‌ها قطع شود؛ یعنی حداقل ۶.۵ تا ۷ میلیارد نفر از جمعیت دنیا واکسینه شوند.

وی تصریح کرد: دنیا حداقل ۳ تا ۵ سال با این پدیده درگیر است، ولی ما به دنبال آن هستیم که مرگ و میر را به شدت کاهش دهیم و زندگی عادی مردم ساماندهی شود.

قاضی زاده هاشمی در ادامه درباره موضوع ضمانت اجرایی تصمیم‌ها نیز گفت: یکی از موضوع‌ها، بازبینی نحوه مدیریت و فرماندهی ستاد ملی مقابله با کروناست. یعنی یک بخشی از این طرح کارآمدسازی ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات آن است که مصوبات باید واقعی و دقیق متناسب با امکانات و الزامات اجتماعی انجام شود.

وی افزود:، اما زمانی که طرح مصوب شد باید ساز و کار اعمال نظارت میدانی درست بر آن وجود داشته باشد و اگر کار دستگاهی به درستی انجام نشود، توسط دبیرخانه به ستاد ملی مقابله با کرونا گزارش شود و برخورد لازم از سوی رئیس جمهوری با آن‌ها انجام خواهد شد.

او ادامه داد: در این طرح سه مرحله برای واکسیناسیون پیش بینی شده است و در بخش بسته اقتصادی کرونا هم برنامه ریزی شده و در موضوع شیوه نامه‌ها هم اقداماتی را وزارت بهداشت از قبل شروع کرده بود و البته در این طرح‌ها هدف گذاری‌های مشخص صورت می‌پذیرد.

نماینده مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان گفت: با اجماع نظر‌های کارشناسی، بلافاصله در اولین جلسه هر بخشی از این اقدام‌ها که به تصویب برسد، اجرا خواهد شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی