۶۲۸ طرح آب، برق و فاضلاب به بهره برداری می‌رسد

وزیر نیرو گفت: ۶۲۸ طرح آب، برق و فاضلاب با سرمایه گذاری ۱۲۸ هزار میلیارد تومان در هفته آخر پویش دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر: ۱۰۱۸۳۳
۱۳:۵۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ رضا اردکانیان در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو گفت: در نیمه دوم سال ۹۸، تعداد ۲۲۷ طرح بزرگ آب و برق با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۹، تعداد ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان و امسال در ۵ ماه ابتدایی، ۹۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان وارد مدار شد.

وزیر نیرو گفت: امسال سال خشکی در کشور به خصوص برای خوزستان بود به طوری که امسال ۳۰ درصد بارش در خود استان خوزستان و ۴۰ درصد بارش در استان‌های مجاور کاهش بارندگی گزارش شده است.

او ادامه داد: با کاهش بارندگی معیشت کشاورزان به خصوص در خوزستان دچار مشکل شده است که امیدواریم با یک مصالحه بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

اردکانیان اضافه کرد: روز گذشته فرمایشات رهبری ملاک عمل ما بوده و هست و امیدواریم منابع مالی برای استان‌هایی که درگیر خشکسالی هستند، سرعت بیشتری گیرد.

وزیر نیرو افزود: امروز آخرین پویش هر هفته الف_ب ایران در دولت ۱۲ است که در این ۲ سال برگزاری پویش‌ها، تمامی طرح‌ها با سرمایه گذاری‌های بالا به مدار بهره برداری رسیده‌اند.

او تصریح کرد: امروز هم ۵۷ سد مخزنی و ۳۴ تصفیه خانه فاضلاب در دولت دوازدهم به مدار بهره برداری رسیده‌اند، حدود ۱۰۰ درصد طرح‌های وعده داده شده تا به امروز با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان افتتاح شده است.

برچسب ها: وزارت نیرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: