تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

۱۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید تحویل دولت سیزدهم می‌شود

وزیر نیرو گفت: علاوه بر ۲۰ هزار مگاوات نیروگاهی که در دولت تدبیر و امید وارد مدار شد، بیش از ۱۶ هزار مگاوات نیروگاه در حال ساخت نیز تحویل دولت سیزدهم می‌شود.

کد خبر: ۱۰۰۵۲۷
۱۵:۳۹ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

وزیر نیرو تحویل ۱۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید به دولت سیزدهم

دیدارنیوز ـ رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: ۱۶ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه درحال ساخت وجود دارد که به دولت سیزدهم منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: این روند همواره بوده به گونه‌ای که از دولت دهم کمتر از ۵ هزارمگاوات به دولت یازدهم منتقل شد.

وزیر نیرو گفت: اکنون نیز بیش از هفت هزار مگاوات از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم منتقل خواهد شدکه پیسرفت آن‌ها با درصد‌های بزرگ و کوچک است و به تناسب وارد مدار خواهند شد.

اردکانیان از صدور موافقت اصولی با احداث نیروگاه توسط بخش صنعت خبر داد و بیان کرد: موافقت اصولی برای احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات توسط صنایع بزرگ روز گذشته صادر شد.

وزیر نیرو افزود: به این ترتیب فشارسنگینی که بر دوش صنعت برق برای تامین برق بخش خانگی، تجاری و سایر مصارف و صنایع کوچک است برداشته خواهد شد.

اردکانیان از آمادگی وزارت نیرو برای واگذاری تعدادی از سایت‌های نیروگاهی که اکنون درحال ساخت هستند به بخش صنایع خبرداد و گفت: ۴ هزار مگاوات این سایت‌ها آمادگی واگذاری به صنایع بزرگ هستند.

وی افزود: این سایت‌ها را می‌توانیم در قالب ضوابط قانونی واگذار کنیم تا صنایع در آن‌ها سرمایه گذاری کرده و به ثمر برسانند.

وزیر نیرو گفت: از این ۴ هزار مگاوات حدود ۲ هزار مگاوات واحد بخار است که می‌توان در مدت کوتاهی تبدیل به سیکل ترکیبی شده و مصارف عمده صنایع را جوابگو باشند.

اردکانیان افزود: تعدادی ساختگاه هم مهیا و آماده سرمایه گذاری است. این ساختگاه‌ها مجوز‌های لازم را دارند و تدارک‌های آن دیده شده و فقط نیاز به سرمایه‌گذاری دارند که در صورت تمایل صنایع، آن‌ها را واگذار می‌کنیم.

منبع: ایرنا
برچسب ها: وزارت نیرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی