یک هفته بدون پلاستیک در مرکز تهران

برنامه‌های هفته بدون پلاستیک در میادین میوه و تره باربا هدف آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و مصارف جایگزین آن‌ها در مرکز تهران در حال انجام است.

کد خبر: ۱۰۱۴۲۰
۱۳:۵۹ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ شهردار منطقه ۱۱ با بیان این مطلب گفت: نهادینه سازی الگو‌های فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در بین شهروندان ضرورت دارد. برنامه‌های هفته بدون پلاستیک با همکاری و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، معاونت خدمات شهری و محیط زیست با هدف تقویت احساس مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان نسبت به محیط زیست محل زندگی خود، آموزش شهروندان در مصرف و جایگزین کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی در محلات در حال پیگیری و اجراست.

نصراله آبادیان به در تشریح برنامه‌های انجام شده با توجه به استمرار در آموزش‌های شهروندی افزود: در این برنامه استقرار میز آموزش چهره بره چهره در میادین میوه تره بار نواب، جمالزاده و قلمستان در هفته بدون پلاستیک به منظور ایجاد تلنگر در افکار شهروندان و ترغیب آنان در جهت استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برای استفاده بیشتر شهروندان از این کیسه‌ها بر پا شد. همچنین برگزاری وبینار آموزشی و کارگاه آموزشی برای عموم شهروندان و دانش اموزان در حال برگزاری می‌باشد.

او همچنین با اشاره به اهمیت آموزش چهره به چهره در تغییر رفتار شهروندی در بین شهروندان بیان کرد: آموزش چهره به چهره به دلیل ارتباط مستقیم آموزشگر با شهروند و پاسخ به سوالات احتمالی شهروندان تاثیر به سزایی در تغییر رفتار شهروندی دارد که با نحوه برخورد آموزشگر و ایجاد اعتماد در شهروندان می‌توان به درک متقابل و تغییر رفتار شهروندی دست یافت.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ آموزش چهره به چهره در سطح منطقه با موضوعات محیط زیست و پسماند ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: