متخصص کودکان و اطفال

متخصص اطفال: کرونا دلتا کودکان را بیشتر درگیر می‌کند

متخصص کودکان و اطفال دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سویه دلتا اطفال و افراد کم سن و سال را به دلیل واکسینه نشدن در برابر این ویروس، بیشتر درگیر می‌کند.

کد خبر: ۱۰۱۲۵۸
۱۵:۲۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر شیما شکری اظهار داشت: علائم گوارشی مانند دل درد، استفراغ و اسهال بیشترین علائم مشاهده در کودکان مبتلا به کرونای دلتا است.

وی اضافه کرد: علایم این بیماری در کودکان مانند تب، بدن درد، تنفس تند و سرفه دارند و، چون علایم اولیه کرونای دلتا، شبیه سرماخوردگی است، بسیاری از خانواده‌ها این علائم را به دلیل آب بازی کردن فرزند خود در تابستان و یا خوابیدن زیر باد کولر نسبت می‌دهند.

این متخصص اطفال افزود: خانواده ها، اسهال کودکان در فصل تابستان را جدی بگیرند و والدین باید مراقبت‌های لازم را با توجه به درگیری کودکان ۸ الی ۱۲ سال با ویروس دلتا انجام دهند و با کوچکترین علائمی شبیه سرماخوردگی، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

استان خراسان شمالی از اواخر اسفندماه سال ۹۸ وارد شیوع همه گیری ویروس کرونا شد و تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و هم اکنون در موج پنجم همه گیری این ویروس قرار دارد و تعدادی انگشت شمار بیمار مشکوک به کرونا ویروس دلتایی موسوم به هندی نیز در این خطه شمال شرق کشور شناسایی و در قرنطینه قرار گرفتند و در ۱۰ روز گذشته ۲۸ نفر براثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و حدود ۳۰۰ نفر نیز در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان قرار دارند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونای هندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: