تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

مهار کرونا دلتا با تزریق واکسن فایزر

داده‌های جدید یک مطالعه نشان می‌دهد که واکسن کرونای فایزر محافظت قوی در برابر نوع ویروس جهش یافته و بسیار عفونی دلتا کووید-۱۹ دارد، اما در صورتی که هر دو دز این واکسن تزریق شود.

کد خبر: ۱۰۲۲۵۸
۱۶:۵۶ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

واکسن فایزر و مهار کرونا دلتا

دیدارنیوز ـ به نقل از یونایتدپرس، داده‌های این مطالعه جدید که در انگلیس انجام شد، نشان می‌دهد که تزریق ۲ دز این واکسن پیام رسان mRNA، در محافظت از مردم در برابر نوع دلتا ۸۸ درصد موثر است، این در حالی است که کارایی این واکسن در برابر برابر سویه اصلی کووید-۱۹، ۹۴ درصد است.

با این حال محققان در مجله هفتگی New England Journal of Medicine نوشتند: اثربخشی واکسن فایزر در میان افرادی که فقط یک دز از این واکسن را دریافت کرده اند به شدت کمتر است و حدود ۳۱ درصد است.

دکتر آمش آدالجا محقق ارشد مرکز امنیت سلامت جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا گفت: داده‌ها در خصوص اینکه واکسن‌های mRNA راه حلی برای گونه دلتای کرونا هستند در حال افزایش است. همچنین مشخص است که تزریق دز دوم این واکسن‌ها برای تقویت ایمنی از دز اول لازم است تا فرد در برابر این گونه کرونا مقاوم باشد.

ریچارد کندی مدیر گروه تحقیقات واکسن فایزر کلینیک مایو گفت: نوع دلتای کرونا در مقایسه با سویه اصلی آلفا، هفت جهش مختلف در پروتئین «سنبله» ویروس کرونا ایجاد کرده است. برخی از این جهش‌ها به ویروس کمک می‌کند تا سلول‌ها را آلوده کند، ویروس بیشتری در سلول‌های آلوده تولید کند یا به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت سویه جهش یافته دلتای کرونا تاکنون در ۱۲۴ کشور جهان شناسایی شده است. این در حالی است که شمار این کشور‌ها بنابر آمار‌های هفته گذشته تنها ۱۱۱ کشور بود.

سازمان جهانی بهداشت از زمان شناسایی این جهش، روز‌ها و هفته‌ها درمورد خطرات ناشی از قدرت سرایت پذیری این سویه اطلاع رسانی کرده است.

منبع: اینتر آذ
برچسب ها: کرونای هندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی