شهرداری تهران برای اعزام کادر درمانی به سیستان و بلوچستان فراخوان داد

شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای از داوطلبان کادر درمانی برای حضور در ارائه خدمات رسانی به بیماری کویید ۱۹ به سیستان و بلوچستان دعوت به عمل آورد.

کد خبر: ۹۹۹۷۰
۱۵:۰۷ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ شرکت شهر سالم وابسته به شهرداری تهران روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با توجه به اهمیت وضعیت کنترل بیماری کویید ۱۹ در تمامی کشور و همچنین شیوع بالای این بیماری و شرایط بحرانی در مقطع کنونی در استان سیستان و بلوچستان در نظر دارد تیم درمانی متشکل از پزشک، پرستار و بهیار را به صورت داوطلبانه به این استان اعزام کند.

در این اطلاعیه از همه داوطلبان اعم از پزشک و پرستار همکار در درمانگاه‌های شرکت شهر سالم شهرداری تهران و همچنین همکاران شاغل در سایر مراکز درمانی که داوطلب حضور و خدمت رسانی در استان سیستان و بلوچستان هستند، دعوت شده است، آمادگی خود را تا پایان هفته جاری (روز چهارشنبه بیست و سوم تیرماه) به معاونت درمان شرکت اعلام کنند.

مسابقه بزرگ نقاشی کودک با موضوع «سدمعبر» برگزار می‌شود

مدیرعامل شهربان و حریم‌بان از مسابقه نقاشی کودک با موضوع «سدمعبر» ویژه کودکان تهرانی خبر داد.

سید امیر فتاحیان روز یکشنبه با بیان اینکه نیازمندِ تغییر نگرش نسل جدید به موضوعِ سدمعبر به عنوان یک پدیده غیرقانونی و ضد حقوق شهروندی هستیم، گفت: در این راستا، بهره‌گیری از هنر برای فرهنگسازی، یکی از مؤثرترین راهکار‌ها و ابزارهاست.

وی با تاکید بر این‌که در حوزه انضباط شهری به ویژه موضوع سدمعبر، زاویه دید شهروندان به ویژه کودکان به عنوان شهروندانِ بزرگسالِ آینده باید از یک نگرش منفی احساسی به یک نگرش منطقی و قانونمند تغییر پیدا کند، اظهار داشت: در همین راستا، مسابقه بزرگ نقاشی با موضوع «سدمعبر» و عوارض این معضل شهری برای شهر و شهروندان، ویژه کودکان تهرانی از سوی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران برگزار می‌شود.

کودکان تهرانی می‌توانند نقاشی‌های خود را با موضوع سدمعبر و نقد این معضل شهری با محور‌های «نه به سدمعبر»، «پیاده‌رو‌های پاک؛ بدون سدمعبر»، «مشکلات سدمعبر برای رفت و آمد شهروندان، سالمندان، کودکان و معلولان»، «وظیفه سخت نیرو‌های شهرداری در حفاظت از معابر عمومی شهر تهران»، «معبر عمومی؛ حق همه شهروندان» و «من انضباط شهری را دوست دارم» تا تاریخ ۵ مردادماه ۱۴۰۰ به پست الکترونیکی Shahrban.ir@gmail.com و یا شماره همراه ۰۹۰۵۳۳۰۷۲۰۸ در پیام‌رسان واتس‌اپ ارسال کنند.

قصه سنگلج منتشر شد

ششمین نشریه ستادگردشگری شهرداری تهران با عنوان "روایت تهران، قصه سنگلج" منتشر شد.

نشریه روایت تهران «قصه سنگلج» با هدف آشنایی علاقمندان به اماکن گردشگری و هویتی محله‌های سنگلج، بازار و دولت قدیم در ۸۴ صفحه تهیه و منتشر شد؛ بنابراین گزارش در این نشریه که به معرفی بنا‌های تاریخی، فرهنگی و موزه‌های پایتخت در غرب منطقه ۱۲ پرداخته است در خصوص چگونگی شکل گیری کاخ موزه گلستان به عنوان مهم‌ترین بنای تاریخی دارالخلافه، ماجرای آقای گدار و طاق کسری در موزه ملی ایران باستان، نخستین تلاش‌های معماری معاصر برای تلفیق معماری هخامنشی و اروپا در موزه بانک ملی، قصه زندگی استاد مجسمه ساز در موزه صنعتی، کتابخانه و موزه ملی ملک یادگار بزرگترین واقف ایران، خانه" حاج حسین ملک" اتاق مخمل، عمارت"حسام لشکر" و دارلفنون یادگار امیر کبیر اشاره دارد.

همچنین در قسمت‌های دیگر این نشریه موزه‌های آبگینه و سفالینه، ارتباطات، جواهرات ملی، پمپ بنزین، صلح و عبرت معرفی شده و به تاریخ به وجود آمدن این موزه‌ها پرداخته است.

علاقمندان برای دسترسی آنلاین به نشریه" روایت تهران، قصه سنگلج" می‌توانند به سامانه جامع گردشگری شهرداری تهران به نشانی visit.Tehran.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است پیش از این ویژه نامه‌های ری، شمیران، قصه۱۱، قصه طبیعت و قصه ماه رمضان توسط ستادگردشگری منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: