هوا خنک می‌شود/ تداوم وزش باد شدید و گردوخاک

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کد خبر: ۹۹۴۷۰
۱۳:۲۰ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۵ روز آینده بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی را دارند و از امروز بعدازظهر تا روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی در نوار شمالی کشور دمای هوا در این مناطق ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: امروز برای شرق سواحل دریای خزر یعنی استان‌های مازندران و گلستان و همچنین شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی روز‌های پنج‌شبنه و جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندارن، گلستان، ارتفاعات رشته کوه البرز و برخی نقاط خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌های شدید و موقتی رخ می‌دهد.

گودرزی ضمن اشاره به اینکه روز شنبه انتظار این شرایط را برای استان‌های اردبیل و گیلان داریم، اظهار کرد: از امروز تا شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

وی توضیح داد: از امروز چهارشنبه تا فردا پنج‌شنبه در ساعات بعدازظهر و شب‌ها برای نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد‌های شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: آخر هفته طی روز‌های پنج‌شنبه و جمعه در بخش‌هایی از شرق کشور و مناطق کویری استان‌هایی نظیر سمنان، جنوب تهران، شرق اصفهان، یزد و قم و همچنین بخش‌هایی از جنوب غرب کشور خیزش باد و گردوخاک رخ می‌دهد و منطقه زابل هم از جمعه تا دوشنبه با این پدیده و همچنین کاهش دید و کیفیت هوا مواجه است.

گودرزی با اشاره به اینکه طی ۳ روز آینده شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شوند، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف است و گاهی در آن وزش باد رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت امروز به ۴۰ درجه می‌رسد که البته در روز‌های آینده کاهش می‌یابد.

منبع: میزان
برچسب ها: هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: