آزاد سازی اماکن عمومی شمال تهران از تصرف افراد سودجو

اماکن عمومی شمال تهران از تصرف افراد سودجو آزاد شده است و به زودی در اختیارعموم شهروندان قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۹۹۱۷۱
۱۵:۴۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ این اقدام در راستای احقاق حقوق عمومی شهر، دستور کار مدیریت شهری منطقه یک قرار گرفته است و به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار این منطقه، آزاد سازی سالن صخره نوردی باغ اسکویی از جمله این امکان است.

سید عباس سجادی در توضیح بیشتر گفت: «براساس نامه اداره ورزش شهرداری منطقه یک این مجموعه که به صورت غیرمجاز، عدم رعایت استاندارد‌های ایمنی و بهداشتی و بدون پرداخت حقوق شهرداری فعالیت می‌کرد با پیگیری‌های قانونی تخلیه شد. همچنین اموال و تجهیزات این مجموعه که با اخطار‌های متعدد به متصرف مبنی برجمع آوری یا فروش آن به مجموعه شهرداری به نتیجه نرسید با استعلام اداره حقوقی و با رعایت تمهیدات لازم جمع آوری و انبار شدند.»

به گفته او با مشاوره فدراسیون صخره نوردی مقرر شد پیمانکار جدید اقدامات لازم برای بروزرسانی و نصب تجهیزات جدید را انجام دهد و به زودی این مجموعه بدون موانع و معارض در اختیار علاقمندان به این ورزش و دیگر حوزه‌های ورزشی قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه یک به وضعیت زمین چمن بوستان آرزو هم اشاره و عنوان کرد: «این زمین چمن بنا به درخواست شهروندان در محله تجریش افتتاح شد، اما متاسفانه طی این سال‌ها خارج از روال قانونی، بدون وجود قرارداد مشخص و پرداخت هزینه، توسط افرادی سودجو مورد بهره‌برداری قرار گرفت. علیرغم تلاش‌های شهرداری برای باز پس‌گیری یا عقد قرارداد، متصرفان از هرگونه همکاری و پاسخگویی یا تحویل این زمین خودداری می‌کردند که در نهایت شهرداری با توسل به راهکار‌های قانونی، این محل عمومی را رفع تصرف و مجدد برای بهره‌برداری شهروندان در چارچوب قانون در اختیار سرای محله قرار داده است.»

به گفته سید عباس سجادی اقدامات شهرداری در راستای احقاق حقوق شهروندان و صیانت از اموال بیت‌المال به مذاق سودجویانی که سالیان سال بدون پرداخت حق عمومی از فضا‌ها بهره برداری می‌کردند، خوش نیامده است و با جوسازی قصد تشویش اذهان عمومی را دارند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک در پایان تاکید کرد: «اقدامات را در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان بوده و آنچه دچار تغییر شده نه خدمات ارائه شده به شهروندان بلکه جلوگیری از سودجویی برخی افراد از اموال عمومی بوده است که بی‌تردید مورد حمایت و رضایت شهروندان قرار خواهد گرفت.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: