پتکوویچ: یک تیم معمولی نمی‌تواند فرانسه را ببرد

ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی تیم ملی سوییس، پس از شکست دادن فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ از دستاورد تاریخی شاگردانش تمجید کرد.

کد خبر: ۹۸۲۳۷
۱۵:۱۲ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز - شب گذشته در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ سوییس پس از تساوی ۳-۳ برابر فرانسه در پایان ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافی، در ضربات پنالتی قهرمان جهان را ۴-۳ شکست داد تا به صعود به مرحله یک چهارم نهایی حریف اسپانیا شود.

این اولین باری بود که پس از جام جهانی سال ۱۹۵۴ که سوییس در آن میزبان بود این تیم توانست به مرحله یک چهارم نهایی یک تورنمنت مهم صعود کند.

شاگردان پتکوویچ پس از اینکه ابتدا ۳-۱ از فرانسه که بخت اول قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ محسوب می‌شد عقب افتادند، با جنگیدن تا آخرین دقیقه بازی توانستند با گلزنی در دقایق ۸۱ و ۹۰ بازی را به تساوی بکشانند و سپس در ضربات پنالتی فرانسه را ۴-۳ شکست دهند.

ولادیمیر پتکوویچ پس از این پیروزی تاریخی گفت: "هیچ تیم معمولی نمی‌توانست از شکست ۳-۱ برابر قهرمان جهان بازگردد و نتیجه را عوض کند. "

سرمربی سوییس این نتیجه را "بسیار خوشایند و بسیار قابل توجه" توصیف کرد و گفت که با گذر زمان بازی، سوییس به مرور قدرتمندتر شد.

پتکوویچ افزود: "تیم با آمادگی خود برای مبارزه کار خارق العاده‌ای انجام داد. ما توانستیم بازی خود را به حریف تحمیل کنیم و قادر بودیم تا برنامه بازی خود را دنبال کنیم. ما در مخزن خود سوخت و انرژی کافی داشتیم، شاید حتی بیشتر از فرانسه؛ در طول ۱۲۰ دقیقه این موضوع را به خوبی نشان دادیم. "

سوییس در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ باید به مصاف اسپانیا برود.

پتکوویچ که در ۷ سال گذشته هدایت تیم سوییس را بر عهده داشته، گفت بازیکنان تیمش به سطح جدیدی رسیده اند. وی در مورد بازی بعدی این تیم در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اسپانیا در سن پترزبورگ که روز جمعه برگزار می‌شود، گفت: "من دوباره همین نمایش را از آن‌ها درخواست خواهم کرد. "

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: