واکنش حماس به ممنوعیت استفاده از پرچم و نمادهای آن در آلمان

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به تصمیم پارلمان آلمان در خصوص ممنوعیت استفاده از پرچم و نمادهای این جنبش در خاک این کشور واکنش نشان داد.

کد خبر: ۹۷۶۷۷
۱۲:۰۲ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد، تصمیم پارلمان آلمان در خصوص ممنوعیت استفاده از پرچم و نمادهای این جنبش در کشورش، جانبداری واضح و آشکار از رژیم اشغالگر و اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه آن توسط برخی احزاب آلمانی است.

وی در ادامه افزود، این تصمیم ادامه جنگ علیه روایت عادلانه فلسطینی و به نفع روایت دروغین اشغالگران است.
حازم قاسم همچنین تصریح کرد، این تصمیم تأسف‌بار و محکوم شدنی است و بیانگر آگاهی این طرف‌ها از عدالت مقاومت فلسطین به نمایندگی جنبش حماس نیست.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: به رغم اتخاذ چنین تصمیماتی، روایت ملت ما در تمامی محافل و به ویژه در عرصه اروپایی در حال گسترش و افزایش است.

حازم قاسم اظهار داشت، حماس به مبارزه مشروع خود علیه اشغالگران ادامه خواهد داد، چرا که مقاومت فلسطین در برابر اشغالگران در تمامی قوانین و احکام بین‌المللی و بشردوستانه تضمین شده است.

پارلمان فدرال آلمان روز جمعه سلسله اصلاحات قانونی را با آرای موافق " اتحادیه دموکرات مسیحی / اتحادیه سوسیال مسیحی " (CDU / CSU) و حزب سوسیال دموکرات (SPD) که دولت ائتلافی در آلمان را تشکیل می‌دهند، تصویب کرد.
از جمله این اصلاحاتی که پارلمان تصویب کرده، ممنوعیت استفاده از پرچم و نمادهای "حماس" و سمبل‌های حزب کارگران کردستان ترکیه "پ.ک.ک" در خاک آلمان است.

طبق ماده ۸۶ الحاقی، قرار گرفتن سازمانی در لیست تروریستی اتحادیه اروپا از این پس برای ممنوعیت پرچم و نمادهای آن سازمان در آلمان کافی خواهد بود.

اخیراً ، در جریان تظاهراتی علیه رژیم صیونیستی، پرچم‌ها و نمادهای حماس در سطح وسیعی در آلمان برافراشته شد.
پیش از این، یک عضو حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، حماس را "تروریستی" خوانده بود.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: