تابلو بورس:

رشد پنج هزار واحدی شاخص کل در فضای پساانتخاباتی

تغییر تحولات کلان سیاسی در کشور تأثیر منفی بر بازار بورس نگذاشته و امروز، روند تغییر تمام شاخص‌های بورس و فرابورس مثبت بود.

کد خبر: ۹۶۹۸۵
۱۳:۳۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: در پایان روز معاملاتی امروز، ۳۱ خرداد، شاخص کل بورس، شاخص کل هم‌وزن و شاخص فرابورس روندی صعودی داشتند. شاخص کل اوراق بهادار ۰.۴۲ درصد افزایش داشت و تنها چیزی حدود ۴ هزار و ۸۳۷ واحد افزایش داشت و بر روی ارتفاع یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۵۹۴ ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با افزایش ۱۳۷ واحدی بر روی ۳۷۰ هزار و ۲۵ ایستاد.

هفت نمادی که بیشترین تأثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند عبارتند از: «شستا»، «وتجارت»، «رمپنا»، «فولاد»، «فارس»، «خودرو» و «وبصادر». پنج نماد از این هفت نماد مثبت بودند.

نماد‌های «ولکار»، «شستا»، «غکورش»، «خگستر»، «خودرو»، «شپنا» و «فملی» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «فتوسا»، «رافزا»، «چخزر»، «زملارد»، «کزغال»، «شاروم» و «کرمان» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

آخرین قیمت ۱۱۹ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۹۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقوقی‌ها امروز حدود ۱۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از چهار هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس نیز با روندی صعودی، ۳۲ واحد افزایش داشت و بر روی ۱۷ هزار و ۳۱۹ ایستاد. نماد‌های تأثیرگذار فرابورس عبارت بودند از «میدکو»، «غصینو»، «هرمز»، «وهور»، «سمگا»، «فرابورس» و «مادیرا».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: