مسئول روابط عمومی اداره آبفای کرمان:

یک سوم نیاز مردم کرمان، کمبود آب وجود دارد/ ساختمان سازی و نصب پمپ‌های غیرمجاز از عوامل اخلال در توزیع آب شهری

حسین غفاری گفت: میزان توان تولید آب در کرمان تنها ۲هزار لیتر در ثانیه است، اما میزان مصرف بیش از ۳ هزار لیتر در ثانیه است از این رو یک سوم نیاز مردم کرمان کمبود آب وجود دارد.

کد خبر: ۹۶۷۶۰
۰۹:۴۷ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ حسین غفاری مسئول روابط عمومی اداره آبفای کرمان در گفتگوی با راه آرمان در رابطه با قطعی آب برخی مناطق شهر کرمان گفت: میزان توان تولید آب در کرمان تنها ۲ هزار لیتر در ثانیه است، اما میزان مصرف بیش از ۳هژار لیتر در ثانیه است.

ویادامه داد: با وجود همه امکاناتی که در اختیار شرکت آب است، اما در حال تامین آب به میزان ۲هژاز لیتر در ثانیه هستیم.

مسئول روابط عمومی اداره آبفای کرمان عنوان کرد: به دلیل گرمای زود رس، کاهش نزولات جوی که در سال گذشته شاهد کاهش ۷۰ درصدی آن بودیم، پایین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی و از طرفی مصرف بسیار بالای آب توسط مردم، میزان تولید با میزان مصرف همخوانی ندارد.

غفاری با بیان اینکه یک سوم نیاز مردم آب کم داریم اظهار کرد: شرکت آبفای کرمان به دنبال جیره‌بندی آب نبوده از این رو با استفاده از شیوه مدیریت فشار شبکه در حال رفع مشکل کم آبی و توزیع مناسب آب در سراسر شهر هستیم.

وی ادامه داد: در ساعاتی از شبانه روز که میزان مصرف آب توسط مردم کمتر است برای مثال ۱۲ شب به بعد ژنراتور‌ها خاموش می‌شوند و فشار شبکه کمتر می‌شود تا از این طریق بتوانیم مخازن را پر از آب کنیم البته این کار مکرر در طول شبانه روز انجام می‌شود چرا که مرتب مخازن در حال پر و خالی شدن هستند.

مسئول روابط عمومی اداره آبفای کرمان درخصوص مشکلات برخی از مجتمع‌های ساختمانی از جمله شهرک مطهری گفت: برخی مجتمع‌ها با داشتن ۱۰الی۱۲ واحد تنها دارای مخزنی با ظرفیت هزار لیتر هستند، از آنجا که ظرفیت مخزن با نیاز مجتمع همگون نیست، مخزن فورا خالی شده و برای واحد‌ها مشکل ایجاد می‌شود.

غفاری با گلایه از اینکه برخی از مردم بسیار پرمصرف و بی ملاحظه هستند، گفت: ساختمان سازی و نصب پمپ‌های غیرمجاز از جمله مسائلی هستند که در توزیع مناسب آب تداخل ایجاد می‌کند برای مثال افراد با نصب پمپ غیر مجاز در یک کوچه مانع از این می‌شوند که آب به سایر همسایه‌ها برسد در نتیجه این اقدام در انتقال آب خلا ایجاد می‌کند.

وی در خصوص کم آبی در شهرک سیدی و حواشی شهر کرمان: گفته انشعابات غیر مجاز در حواشی شهر از جمله شهرک سیدی بیداد می‌کند افراد نسبت به مصرف آب کاملاً بی تفاوت هستند.

مسئول روابط عمومی اداره آبفای کرمان با بیان اینکه کولر‌های آبی آب بسیار زیادی را مصرف می‌کنند، تاکید کرد: یک کولر آبی در شبانه روز بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند یعنی در هر ساعت ۲۰ لیتر آب نیاز دارد، منکر استفاده از کولر آبی نیستیم، اما افراد در ساعات غیر ضروری باید کولر شان را خاموش کنند استفاده ۲۴ ساعته از کولر آبی کار درستی نیست، اگر مردم کرمان در روز تنها چهار ساعت کولر‌های خود را خاموش کنند دیگر مشکل کم‌آبی نخواهیم داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: