بررسی آمار‌های جدید آمریکا نشان داد

تورم باز هم رکورد زد

شبکه خبری «بلومبرگ» از ثبت بالاترین میزان فزایش قیمت‌ها در بیش از یک دهه اخیر خبر داد.

کد خبر: ۹۶۶۰۹
۱۰:۳۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی مهمترین مسائل موجود روز را اینگونه برشمرد؛ آغاز یک گفت وگوی موفق بین آمریکا و چین، تورم و برنامه گروه ۷ در کنار آینده بیماری کووید۱۹ از مهمترین مباحث مطرح هستند.

نظارت بر شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)

اطلاعات در مورد تورم در ایالات متحده از جمله مسائل مهم است. شرایط به گونه‌ای است که فدرال رزرو ممکن است از سخنان خود درباره محرک‌ها عقب نشینی کند.

گزارش مربوط به ماه گذشته نشان داد که قیمت‌ها در آوریل به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ رسیده است، کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند این امر نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی ایالات متحده همچنان رو به بهبود است.

نخستین تماس

ارتباطات بین ایالات متحده و چین به آرامی از سر گرفته می‌شود، زیرا وزارت بازرگانی دو ابرقدرت اولین تماس خود را پس از روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده انجام داده اند. دو کشور توافق کردند که روابط تجاری و سرمایه گذاری را تقویت کنند و در طی مکالمه نظرات خود را صادقانه رد و بدل کنند.

برخی از جنبه‌های سیاست ایالات متحده در قبال پکن با اصلاح قانون سرمایه‌گذاری آمریکا در شرکت‌های چینی در اوایل این ماه در حال شفاف‌تر شدن است، اگرچه سرنوشت فاز نخست توافق تجاری سال گذشته همچنان نامشخص است.

توافقنامه مالیاتی جهانی که هفته گذشته توسط G-۷ منعقد شد، می‌تواند نقطه عطفی دیگر در این زمینه باشد. به گفته افراد مطلع، چین احتمالا به دنبال معافیت خواهد بود.

پایان بیماری

رهبران G-۷ در حالی که برای اجلاس خود در «کورنوال» گردهم آمده اند تلاش دارند طرحی را برای خاتمه همه گیری بیماری کووید ۱۹ تا دسامبر ۲۰۲۲ با هم هماهنگ کنند.

براساس اعلامیه‌ای که توسط بلومبرگ نیوز منتشر شده‌است، سران کشور‌های ثروتمند جهان متعهد خواهند شد تا به اندازه کافی واکسن را در سال آینده برای پوشش ۸۰ درصد از جمعیت بزرگسال جهان تهیه کنند.

ایالات متحده قصد دارد ۵۰۰ میلیون دوز واکسن «فایزر» را برای کمک به این همکاری‌ها خریداری کند. در گام دیگری به سوی عادی شدن شرایط، مقامات اتحادیه اروپا گذرنامه‌های واکسن را تصویب کردند تا امکان سفر بدون قرنطینه در داخل اتحادیه فراهم شود.

بازار‌های خواب آلود

ارزش جهانی سهام ثابت بود، زیرا معامله گران در انتظار سرنخی از سیاست‌های پولی در داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده بودند. طی یک شب شاخص (MSCI) آسیا و اقیانوسیه ۰.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص قیمت توکیو (Topix) ژاپن اندکی تغییر کرد.

شاخص بورس اروپا (Stoxx ۶۰۰) از صبح بدون تغییر بود معاملات آتی شاخص (S&P ۵۰۰) نیز به طور کلی تغییر نکردند، بازده ۱۰ ساله خزانه داری ۱.۴۹۹ درصد بود و طلا سقوط کرد.

گفتنی است شاخص (MSCI) یک شاخص بورسی است که حدود ۳۰۰۰ سهام را در ۴۹ کشور توسعه یافته و بازار در حال ظهور ردیابی می‌کند. شاخص قیمت توکیو (Topix) معیاری برای قیمت سهام در بورس سهام توکیو است.

منبع: تحریریه
برچسب ها: تورم امریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: