ویروس دلتا در انگلیس؛ سرعت انتشار بیشتر و مقاومت بالاتر

روزنامه گاردین نوشت: ۹۰ درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس نوع دلتا است؛ ویروسی که برای نخستین بار در هند شناسایی شد و قدرت انتشار بیشتری دارد و در برابر واکسن‌ها مقاوم است.

کد خبر: ۹۵۴۷۷
۱۰:۳۹ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ به نقل از تارنمای خبری این روزنامه، تصور می‌شود ویروس دلتا که برای نخستین بار در هند کشف شد به راحتی منتشر می‌شود و در برابر واکسن‌ها مقاومت بیشتری دارد.

اطلاعات نشان می‌دهد که بیش از ۹۰درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس از نوع ویروس دلتا است. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که نوع دلتا با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس در هفته‌های گذشته مرتبط است. باور متخصصان بر این است که نوع دلتا نسبت به آلفا که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، سریعتر منتشر می‌شود و در برابر واکسن‌های کووید-۱۹ به ویژه پس از تزریق تنها یک دوز مقاوم است. این گونه همچنین شخص مبتلا را با خطر بیشتر بستری روبرو می‌کند.

اکنون بهداشت عمومی انگلستان (PHE) اعلام کرده است که بیش از ۹۰ درصد موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس از نوع دلتا است. هرچند جدیدترین اطلاعات نشان می‌دهد این رقم می‌تواند تا ۹۶ درصد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در انگلیس شامل شود.

جهش شیب دار شمار مبتلایان و شناسایی انواع جدید ویروس کرونا تا حدی مرهون استفاده از یک شیوه جدید برای تعیین نوع موجود در یک نمونه مثبت است. پیش از این نمونه‌های مثبت برای تعیین توالی ژنوم کامل به آزمایشگاه‌ها ارسال می‌شد؛ فرآیندی که نتایج آن پنج تا ۱۰ روز به طول انجامید.

«دکتر جنی هریس» مدیر اجرایی آژانس بهداشت امنیت انگلیس از تمامی مردم انگلیس خواست برای واکسیناسیون مراجعه کنند، چراکه به گفته وی با افزایش تعداد موارد دلتا در سراسر کشور، واکسیناسیون بهترین راه دفاع در برابر آن است. وی خاطرنشان کرد: اگرچه واکسیناسیون خطر بیماری شدید را کاهش می‌دهد، اما آن را از بین نمی‌برد.

هریس افزود: با داده‌هایی که نشان می‌دهد دلتا قابل انتقال‌تر از آلفا است، پیروی از توصیه‌های بهداشت عمومی به اندازه قبل مهم است. ضمن آنکه واکسیناسیون، ماندن در خانه، حفظ فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها همچنان ضرورت دارد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از چهار میلیون و ۵۵۰ هزارنفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۱۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: