تابلو بورس

سقوط ۸ هزار واحدی برای یک آخر هفته انتخاباتی

در هفته‌ای که وعده‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها به اوج رسیده و وعده بهبود شرایط بورس و تشکیل صندوق بیمه ضرر و زیان برای سهامداران هم داده شده است، شاخص‌های بورس و فرابورس با ریزش همراه بودند.

کد خبر: ۹۵۱۶۴
۱۳:۲۷ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: در پایان روز معاملاتی امروز، ۱۹ خرداد، شاخص کل بورس، شاخص کل هم‌وزن و شاخص فرابورس روندی نزولی داشتند. شاخص کل اوراق بهادار ۰.۷۶ درصد نزول کرد و ۸ هزار و ۸۲۳ واحد کاهش داشت و بر روی ارتفاع یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۴۱ ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با کاهش ۳ هزار و ۲۰۲ واحدی بر روی ۳۸۰ هزار و ۷۴۷ ایستاد.

هفت نمادی که بیشترین تأثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند عبارتند از: «فملی»، «فولاد»، «شستا»، «خودرو»، «وغدیر»، «کچاد» و «شتران». شش نماد از این هفت نماد منفی بودند.

نماد‌های «غکورش»، «برکت»، «خودرو»، «خساپا»، «خگستر»، «اپال» و «غزر» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «چخزر»، «شاروم»، «کزغال»، «کرمان»، «وپویا»، «غگیلا» و «زبینا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

آخرین قیمت ۴۰ نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۸۵ نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود ۴۳۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس نیز با روندی نزولی، ۱۷۵ واحد ریزش داشت و بر روی ۱۷ هزار و ۴۸۴ ایستاد. نماد‌های تأثیرگذار فرابورس عبارت بودند از «سمگا»، «بنو»، «غصینو»، «آریا»، «زاگرس»، «دماوند» و «ذوب».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: