معاون سازمان محیط زیست

گونه‌های جانوری را در خشکسالی امسال دریابیم

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به خشکسالی امسال حتما گونه‌های جانوری با کمبود آب و علوفه مواجه خواهند شد از این رو حواسمان به حیات وحش کشور باشد.

کد خبر: ۹۵۱۶۱
۱۳:۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ کیومرث کلانتری روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت هفته محیط‌زیست ضمن تبریک این هفته به محیطبانان، درود بر روح محیط بانان شهید و آرزوی سلامتی برای محیط بانان جانباز افزود: امیدوارم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای محیط زیست ایران باشیم.

وی اظهار داشت: موضوع محیط‌زیست مانند گذشته صرفا دو کلمه ساده نیست، موضوع محیط‌زیست امروز کاملا فنی و تخصصی شده است، وزن محیط‌زیست امروز تغییر کرده، امروز وزن محیط‌زیست برابر است با سلامتی و ایمنی، نمی‌شود به این آسانی از کنار محیط زیست گذشت.

کلانتری ادامه داد: امروز با موضوع کمبود آب و خشکسالی مواجه هستیم، به دنبال آن متاسفانه با کمبود آب و علوفه برای گونه‌های حیات وحش مواجه خواهیم شد و اکنون نیز هستیم بنابراین خواهش و استدعای من از همه کشور و بهره برداران بخش‌های آب و منابع طبیعی کشور این است که امسال همه ما هم به داد گونه‌های جانوری و گونه‌های حیات وحشی که به خاطر نبود آب و نبود علوفه قطعا به عرصه‌های طبیعی کشور مراجعه خواهند کرد، برسیم.

در تقویم رسمی کشور، از ۱۷ تا ۲۳ خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: