آتش‌سوزی بزرگ پالایشگاه تهران با هوای پایتخت چه کرد؟

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره ایجاد هاله سیاه در آسمان تهران براثر آتش‌سوزی در پالایشگاه گفت: شاخص آلودگی هوا طی ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۱۱ صبح امروز (۱۳ خرداد) میانگین قابل قبولی داشت.

کد خبر: ۹۴۴۱۲
۱۵:۳۷ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ زهره عبادتی معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: مقداری شاخص آلودگی هوا در باقرشهر افزایش پیدا کرده که علاوه بر آتش‌سوزی پالایشگاه، بحث ترافیکی هم می‌تواند این شرایط را ایجاد کرده باشد.

او افزود: شاخص آلودگی هوا در شهرری در رِنج قابل قبول است. اما باید دانست که وقوع هر اتفاقی از این دست (آتش‌سوزی وسیع و بزرگ) بر کاهش کیفیت هوا قطعا اثر می‌گذارد.

عبادتی با بیان این که فعلا داده‌های لحظه‌ای آلودگی هوا را به طور مرتب پایش و رصد می‌کنیم، ادامه داد: خوشبختانه، چون ارتفاع آتش‌سوزی در سطح بالایی از زمین است، امیدواریم مقدار قدرت پخش آن هم بیشتر باشد و احتمال می‌دهیم این هاله سیاه آنقدر در فضا نماند.

او افزود: شانسی که داریم در فصلی هستیم که با پدیده وارونگی مواجه نیستیم. وگرنه نگرانی‌ها بیشتر می‌شد. معمولا در این شرایط که حرکت هوا را داریم، انتظار می‌رود دود ناشی از آتش سوزی زودتر رفع شود.

عبادتی در پاسخ به این سوال که آیا هاله سیاه بر فراز آسمان تهران از بین می‌رود یا چند روز ادامه خواهد داشت، گفت: بعید می‌دانم این لایه ادامه داشته باشد که البته به شرایط جوی مرتبط است و اگر باد داشته باشیم، از بین می‌رود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در خصوص آخرین وضعیت وجود ازن در تهران هم اظهار کرد: ازن متاثر از افزایش دماست. شاخص ازن را چک کردیم. طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش خاصی نداشتیم، ولی چون ازن متاثر از دمای هوا است، باید منتظر باشیم ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

منبع: برنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: