سازمان هواشناسی هشدار داد

افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در دریای خزر

سازمان هواشناسی از افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در دریای خزر خبر داد و نسبت به احتیاط در تردد‌های دریایی به‌ویژه با قایق‌های سبک و تفریحی توصیه کرد.

کد خبر: ۹۴۲۹۰
۱۵:۳۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: حاکمیت جریانات شمالی، تغییر نوع توده هوا و وزش باد نسبتا شدید از پنج‌شنبه (۱۳ خردادماه) تا جمعه (۱۴ خردادماه) موجب افزایش ارتفاع موج حداکثر ۱.۵ متر در سواحل و برای دور از ساحل حداکثر ۲.۵ متردر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران، ایجاد اختلال در تردد‌های دریایی، احتمال آسیب دیدن شناور‌های سبک، قفس‌ها و تور‌های صیادی وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در تردد‌های دریایی به‌ویژه با قایق‌های سبک و تفریحی، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و اتخاد تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: