رئیس اداره شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه سازمان غذا و دارو خبر داد:

تولید شیرخشک رژیمی برای نخستین بار در کشور

رئیس اداره شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه سازمان غذا و دارو از صدور مجوز تولید ۶ فرآورده در حوزه شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه در داخل کشور خبر داد.

کد خبر: ۹۴۰۱۹
۱۳:۴۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ به گزارش وبدا، بهادر صیدمحمدیان با اشاره به برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو مبنی بر حمایت از تولید داخل و خودکفایی کشور اظهار کرد: پس از تولید غذای ویژه بیماران فنیل کتونوریا (PKU) برای اولین بار در کشور، فراخوان تولید شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های وارداتی ویژه، صادر و شرکت‌های تولیدکننده نسبت به تولید این فراورده‌ها ورود کرده و درحال اخذ مجوز‌های لازم به منظور تولید فرآورده ویژه بیماری PKU با نام Lactomil PKU، شیرخشک رژیمی NAN LF و NAN Comfort، شیرخشک‌های رژیمی Truevital AR و Truevital CMA و Truevital Comfort و غذای ویژه MCT OIL شده اند.

وی افزود: نمونه آزمایشی فرآورده ویژه بیماری PKU تولید شده پس از اخذ تاییدیه‌های لازم از آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی به مرحله تولید نهایی خواهد رسید.

رئیس اداره شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه سازمان غذا و دارو با بیان اینکه فرآورده‌های تولید شده پس از اخذ تائیدیه‌های لازم در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: امید است با تکیه بر دانش و توانایی داخلی در این زمینه از واردات این فرآورده‌ها بی نیاز شویم و همگام با ممالک پیشرفته دنیا در این زمینه، به تولید این فرآورده‌ها بیفزاییم.

حمایت سازمان غذا و دارو از تولید شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه

صیدمحمدیان با اشاره به تولید شیرخشک‌های هیدرولیز شده Comfort نیز برای اولین بار در کشور گفت: صدور مجوز ساخت این فراورده نیز در حال بررسی و طی کردن الزامات لازم است.

وی با بیان اینکه مجوز تولید شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه براساس ضوابط و دستورالعمل‌های معتبر داخلی و بین المللی صادر می‌شود، عنوان کرد: بطور قطع با نظارت‌های سازمان غذا و دارو فراورده‌های تولیدی تولید داخل توان رقابت کیفی با مشابه خارجی خود را دارند.

رئیس اداره شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه سازمان غذا و دارو با تاکید بر حمایت سازمان غذا و دارو از تولید شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه افزود: همه درخواست‌های تولید شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه در اسرع وقت بررسی و تسریع لازم در امور ثبت را انجام خواهد داد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیر خشک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: