تابلو بورس

رکورد شکنی در شروع هفته دوم خرداد

از زمان سقوط رونق بازار بورس در نیمه سال گذشته تا به حالا، سهامداران رشد نزدیک به ۳ درصدی شاخص کل را تجربه نکرده بودند، اتفاقی که امروز رخ داد. امروز میزان تقاضا در بازار به شدت افزایش یافت.

کد خبر: ۹۳۴۵۲
۱۳:۲۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: در پایان روز معاملاتی امروز، ۸ خرداد، شاخص کل بورس، شاخص کل هم‌وزن و شاخص فرابورس روندی صعودی داشتند. شاخص کل اوراق بهادار ۲.۷۲ درصد رشد کرد و ۳۰ هزار و ۱۰۱ واحد افزایش داشت و بر روی ارتفاع یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۷۹ ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با صعود ۲ هزار و ۴۶۲ واحدی بر روی ۳۸۵ هزار و ۶۱۳ ایستاد.

هفت نمادی که بیشترین تأثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند عبارتند از: «فولاد»، «فارس»، «فملی»، «کگل»، «شستا»، «وامید» و «کچاد». شش نماد از این هفت نماد مثبت بودند.

نماد‌های «ثبهساز»، «کویر»، «وبملت»، «ولپارس»، «پتایر»، «خساپا» و «فاراک» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «چخزر»، «غگیلا»، «وپویا»، «فتوسا»، «وسپهر»، «سبزوا» و «بکهنوج» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

آخرین قیمت ۱۸۲ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۹۴ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از سه هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس نیز با روندی صعودی، ۱۴۹ واحد رشد داشت و بر روی ۱۷ هزار و ۷۳۲ ایستاد. نماد‌های تأثیرگذار فرابورس عبارت بودند از «آریا»، «هرمز»، «بپارس»، «زاگرس»، «غصینو»، «شگویا» و «ذوب».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: