دیدار وزیر خارجه انگلیس با محمود عباس

وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به رام الله با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

کد خبر: ۹۳۱۷۶
۰۸:۵۸ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری آناتولی، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس از قدس عازم رام الله شده و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وزیر خارجه انگلیس بر لزوم تلاش برای تثبیت آتش‌بس در کل اراضی فلسطینی و حمایت از بازسازی غزه تاکید کرد.

عباس، راب را در جریان آخرین رویدادهای اوضاع و اهمیت تلاش برای توقف تجاوزات شهرک‌نشینان در کرانه باختری و قدس تحت حفاظت ارتش اشغالگر قرار داد.

عباس بر اهمیت شروع فوری روند سیاسی تحت نظارت کمیته چهارجانبه صلح که به اشغالگری پایان دهد و موجب تشکیل کشور فلسطین شود، تاکید کرد.
رئیس تشکیلات خودگردان از حمایت انگلیس در زمینه ایجاد موسسات و شکوفایی اقتصادی تشکر کرد و بر لزوم ایفای نقش انگلیس در حمایت از تلاش‌های صلح طبق قوانین بین‌المللی تشکر کرد.

وزیر خارجه انگلیس نیز بر موضع کشورش در حمایت از راه حل دو کشوری و آمادگی انگلیس برای حمایت از تلاش‌های صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و ادامه حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد.
همچنین وزیر خارجه انگلیس با ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین دیدار کرد و در جریان آخرین تلاش‌های رهبری فلسطین با طرف‌های عربی و بین‌المللی قرار گرفت.

المالکی به جرائم اشغالگران در قدس و افزایش حملات و سرکوب وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی‌دفاع و تلاش برای تسلط بر منازل‌شان در محله الشیخ جراح و شهرک‌های قدس اشغالی اشاره کرد و افزود: آنچه امروز در محله بطن الهوی در سلوان روی داد طرح‌ریزی برای احداث شهرک با هدف کوچاندن بیش از ۸۶ خانوار فلسطینی است و جزو طرح‌های یهودی سازی قدس و نابودی هویت عربی آن است.

وی پیش از سفر به رام الله با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انگلیس از برقراری آتش بس اسرائیل و غزه استقبال می‌کند، لازم است که همه طرف‌ها، بر تضمین پایداری آن تمرکز کنند.

راب همچنین تصریح کرد: حوادث یک ماه اخیر نشان داد که هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینیان نیاز دارند با حرکت به سوی آینده‌ای مثبت‌تر پیشرفت کنند و این چرخه خشونت که منجر به مرگ شمار بسیاری از انسان‌ها شده است را بشکنند.
گفتنی است پیش از این نیز وزرای خارجه مصر، اردن و آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای تحکیم آتش بس به رام الله سفر کرده‌اند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: