تابلو بورس

شاخص کل بورس کماکان مثبت نگه داشته شد

در شرایطی که تلاطم سیاست داخلی باید موجب سقوط شاخص کل بورس می‌شد، برای دومین روز تابلوی بورس سبز بود و دلار نیز افزایش قیمت نداشت تا گمان شود نهاد‌هایی به جز دولت توان کنترل اقتصاد را دارند.

کد خبر: ۹۳۰۵۵
۱۳:۱۸ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: در پایان روز معاملاتی امروز، ۵ خرداد، شاخص کل بورس، شاخص کل هم‌وزن و شاخص فرابورس روندی صعودی داشتند. شاخص کل اوراق بهادار ۰.۳۵ درصد رشد کرد و ۳ هزار و ۹۱۶ واحد افزایش داشت و بر روی ارتفاع یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۷۰ ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با صعود ۲۹۸ واحدی بر روی ۳۸۳ هزار و ۱۴۰ ایستاد.

هفت نمادی که بیشترین تأثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند عبارتند از: «فارس»، «ومپنا»، «فولاد»، «فخوز»، «وصندوق»، «نوری» و «وبملت». شش نماد از این هفت نماد مثبت بودند.

نماد‌های «فملی»، «خودرو»، «شپنا»، «شستا»، «خساپا»، «ولپارس» و «شتران» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «فگستر»، «فتوسا»، «کزغال»، «کرمان»، «شگویا»، «آریا» و «ذوب» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

آخرین قیمت ۹۴ نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۱۱ نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود ۲۲۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس نیز با روندی صعودی، ۲۹ واحد رشد داشت و بر روی ۱۷ هزار و ۵۸۲ ایستاد. نماد‌های تأثیرگذار فرابورس عبارت بودند از «کگهر»، «زاگرس»، «بپارس»، «هرمز»، «آریا»، «مارون» و «میدکو».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: