رییس منابع طبیعی گیلانغرب: مردم برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در منابع طبیعی همکاری کنند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب با اعلام اینکه سال گذشته ۴۹ فقره آتش‌سوزی در سطح ۹۵ هکتار از مراتع مشجر این شهرستان به وقوع پیوست از مردم و دوست‌داران طبیعت خواست برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان اداره منابع طبیعی را یاری دهند.

کد خبر: ۹۳۰۳۱
۱۲:۲۰ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ جبار، ولی پور افزود: در راستای پیشگیری و مقابله با حریق‌های احتمالی در منابع طبیعی تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

وی با قدردانی از همکاری و همراهی سازمان‌های مردم نهاد، همیاران طبیعت، نیرو‌های مردمی، دهیاران، بخشداران و به ویژه پشتیبانی و کمک‌های فرماندار شهرستان به خاطر خرید ۳۰ دستگاه دمنده اطفای حریق برای دهیاران مناطق جنگلی اظهار داشت:با عنایت فرماندار قرار است تعداد دیگری دستگاه دمنده و وسایل انفرادی لازم خریداری و در اختیار دهیاری‌های نقاط مختلف شهرستان قرار گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب گفت: برقراری کشیک شبانه‌روزی، تیغه‌زنی حاشیه جاده‌های جنگلی، تجهیز اتاق بحران و آماده به کار نمودن دمنده‌های اطفا حریق، انعقاد تفاهم‌نامه با انجمن سبز زاگرس به منظور پیشگیری و اطفای حریق‌ها، به کارگیری تعداد ۳۰ نفر دیده‌بان در مناطق بحرانی از اقدام‌های صورت گرفته در جهت پیشگیری و مقابله با حریق‌های احتمالی است.

ولی پور از مردم و طبیعت دوستان برای صیانت از منابع ارزشمند طبیعی بعنوان یک موهبت الهی برای نسل‌های آینده استمداد طلبید.

شهرستان گیلانغرب ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی دارد، که ۷۵ هزار آن جنگلی و ۱۳۰ هزار آن مرتعی است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: