کاهش تپش قلب با گیاه بالنگو

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه بالنگو، مقوی قلب بوده، برای رفع وحشت و خفقان همراه با گلاب کاربرد دارد و برای دل پیچه و شکم روی موثر است.

کد خبر: ۹۲۹۱۱
۱۷:۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ مهندس حسین راغ آرا گفت: بالنگو با نام‌های دیگر بالنگوی شهری و بالنگوی شیرازی گیاهی است با طبیعت گرم و مرطوب و تر، که خیسانده دانه آن خنک کننده و آرامبخش بوده و مسکن درد است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که خیسانده دانه این گیاه نفخ معده را از بین برده و یبوست را رفع می‌کند، افزود: بالنگو، مقوی قلب بوده، برای رفع وحشت و خفقان همراه با گلاب کاربرد دارد و برای درمان کولیت و اسهال خونی همراه با گلاب مفید بوده و برای دل پیچه و شکم روی موثر است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس راغ آرا ادامه داد: برای بیماری صرع و درمان غش یک سوم لیوان گلاب، دو سوم آب جوش، یک قاشق چای خوری تخم بالنگو را مخلوط کرده و ناشتا مصرف می‌شود، برای شیرین کردن این مخلوط می‌توان از عسل استفاده کرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که گیاه بالنگو مقوی قلب و مغز است و باعث کاهش تپش قلب می‌شود، بیان کرد: این گیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به دفع ترشحات برونش و سینوس‌ها کمک می‌کند، همچنین برای درمان سرفه‌های خشک تخم بالنگو، قدومه و ریحان از هرکدام ۱۰ گرم را باهم مخلوط کرده و ۳ دقیقه ملایم جوشانده و در نهایت با عسل شیرین می‌کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: