صنعت نفت صفر ـ استقلال ۱، طلسم آرمان شکست

در آخرین بازی از مسابقات معوقه لیگ برتر، استقلال در آبادان میهمان صنعت نفت بود و در آخرین دقایق با تک گل رمضانی برنده شد.

کد خبر: ۹۲۷۱۶
۲۱:۵۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: ورزشگاه تختی آبادان در گرمای خرداد ماه میزبان بازی دو تیم زرد و آبی لیگ است در حالی که هم استقلال و هم صنعت نفت به هر سه امتیاز این بازی نیازمند هستند. با مصدومیت مظاهری باز هم حسینی درون دروازه استقلال قرار گرفته است. در صنعت نفت هم زبیدی حضور ندارد.

صنعت نفت که آخرین بار ۱۴۰ روز پیش در آبادان به پیروزی رسید، در این مدت هرگز در بازی‌های خانگی برنده نبوده است. آخرین برد آن‌ها به ۱۳۴ روز پیش و بازی با نساجی در قائمشهر بازمیگردد و از آن روز به بعد، صنعت نفت طی ۱۱ دیدار خود، تنها صاحب ۵ تساوی شده و در ۶ بازی نیز تن به شکست داده اند.

در سوی مقابل نیز استقلال که رتبه سوم خود را از دست داده است، برای بازپس گیری آن، به دنبال کسب سه امتیاز در آبادان است. آبی پوشان ۲ بازی نسبت به گل گهر و آلومینیوم اراک کمتر انجام داده اند و در پی کسب امتیازات لازم در این بازی‌ها هستند تا به جمع سه تیم نخست جدول رده بندی بازگردند.

ترکیب صنعت نفت: فرزین گروسیان، محمد اهل‌شاخه، محمد طیبی، عبدالله ناصری، امید خالدی، مهدی حنفی، محمود مطلق‌زاده، حکیم نصاری، طالب ریکانی، امیرحسین فرهادی و رضا خالقی‌فر

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد نادری، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، محمدحسین مرادمند، آرش رضاوند، عارف غلامی، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

دقیقه 36: در حالیکه هنوز هیچ موقعیت حساسی به روی دو دروازه رخ نداده است، پاس آرش رضاوند درون محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید که این بازیکن پس از برخورد با بازیکن صنعت نفت روی زمین افتاد و حمید حاج ملک این صحنه را تمارض تشخیص داد و یک کارت زرد به قایدی نشان داد.

دقیقه ۳۹: حرکت خوب وریا غفوری از سمت راست و پاس او روی خط محوطه جریمه به قایدی رسید که ضربه مهاجم استقلال با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱: حرکت خوب بازیکنان صنعت نفت از سمت چپ، در پشت محوطه جریمه توپ به مطلق زاده رسید که شوت محکم و تند و تیز این بازیکن را سیدحسین حسینی به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۴۲: عبدالله ناصری در نزدیک پرچم کرنر به زیبایی محمد نادری را جا گذاشت و وارد محوطه جریمه شد که ارسال او را حسینی قطع کرد که توپ در ادامه مجددا به ناصری رسید و این بار شوت محکم این بازیکن را باز هم حسینی به خوبی مهار کرد و توپ سوم ناصری این بار به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷: ضربه کاشته استقلال را مهدی قایدی به صورت مستقیم به دروازه شلیک کرد که فرزین گروسیان آن را به کرنر زد. داور لحظه‌ای بعد سوت پایان این نیمه را به صدا درآورد.

دقیقه ۵۲: حرکت فوق العاده قایدی و عبور این بازیکن از بغلانی، در حالیکه یک موقعیت تک به تک را برای استقلال به وجود آورده بود، مهاجم آبی پوشان با خطای کاپیتان صنعت نفت مواجه شد که داور مسابقه با یک کارت قرمز بغلانی را از زمین بازی اخراج کرد.

دقیقه ۶۱: حرکت خوب تیمی استقلالی‌ها و پاس پشت محوطه جریمه به فرشید اسماعیلی رسید که شوت او را گروسیان مهار کرد.

دقیقه ۶۳: پاس پشت مدافعان از قایدی به وریا غفوری رسید، ولی ضربه این بازیکن را گروسیان در دو مرحله مهار کرد.

با اخراج بغلانی از زمین، استقلال بارها به سوی دروازه نفت حمله برد اما دفاع فشرده آبادانی‌ها مجال چندانی به استقلال نداد. در صحنه مشکوکی از بازی، قایدی روی یک ریباند توپ را به گل تبدیل کرد اما کمک داور موقعیت او را آفساید دانست و گل رد شد. 

استقلال در دقیقه 82 نیز آرمان رمضانی را به جای ارسلان مطهری وارد زمین شد. در دقایق پایانی هم همچنان استقلال بیشتر صاحب توپ بود اما همچنان دروازه صنعت نفت بسته ماند. 

بازی مستقیم استقلال در دقایق تلف شده بازی، آخرین فرصت های این تیم بود اما دفاع صنعت نفت تسلیم نشد.

گل اول استتقلال: بالاخره در دقیقه 94 بازی طلسم استقلال و آرمان رمضانی شکست. اشتباه خط دفاعی و خروج ناقص دروازه‌بان باعث شد آرمان رمضانی که با سماجت دنبال توپ بود با یک نوک پای دقیق توپ را از کنار دست گلر صنعت نفت به گل تبدیل کند و بالاخره اولین گلش را برای استقلال بزند. 

با این گل استقلال با 37 امتیاز تا رتبه سوم جدول بالا رفت و شادمانه به تهران بازخواهد گشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: