خیریه نیک گامان و تلاش برای بهبودِ آسایش و آموزش بیش از ۳۷۴۰ دانش آموز مدارس عشایری

پروژه‌ی توزیع و اهدای ۳۲ دستگاه یخچال و ۶۰ دستگاه کامپیوتر با تمام لوازم جانبی را بر حسب اولویت نیاز دانش آموزان در ۶۵ مدرسه عشایری مناطق مرزی خراسان جنوبی با حضور در مدارس عشایری روستا‌ها آغاز شد.

کد خبر: ۸۹۵۸۳
۱۰:۳۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدارنیوز: اشکان تقی پور مدیر عامل و رییس هیئت مدیره خیریه نیک گامان جمشید، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و چهره‌ی ماندگار مدرسه سازی در سال ۱۳۹۹، پروژه‌ی توزیع و اهدای ۳۲ دستگاه یخچال و ۶۰ دستگاه کامپیوتر با تمام لوازم جانبی را بر حسب اولویت نیاز دانش آموزان در ۶۵ مدرسه عشایری مناطق مرزی خراسان جنوبی با حضور در مدارس عشایری روستا‌ها آغاز کرد.

مرحله‌ی پایانیِ این پروژه‌ی عام‌النفعه‌ی حوزه‌ی سلامت، آموزش با همراهی و حضور صمیمانه مدیر کل محترم آموزش و پرورش خراسان جنوبی و همچنین مدیر اداره آموزش و پرورش عشایری و فرهنگیان عزیز به همراه مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان در تعدادی از مدارس روستا‌های دوردست و مرزی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

این پروژه کاملا مردمی و مردم‌نهاد بر حسب نیازسنجی منطقه و به نیت دانش آموزان عشایر شرق کشور صورت گرفت. این پروژه‌ی عام المنفعه و ماندگار با تاثیر بر سلامت و آموزش دانش آموزان و معلمان مناطق کم‌برخوردار، بالغ بر " ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال" ارزش ریالی دارد و بیش از ۳۷۴۰ دانش آموز در ۶۵ مدرسه در روستا‌های عشایری کم‌برخوردارِ مناطق پهناورِ مرزی از آن بهره‌مند می‌شوند.

همراهی عزیزان اداره کل آموزش و پرورش استان و آموزش و پرورش عشایری، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و همچنین همراهی دلسوزانه مدیران، معلمان و راهبرانِ مدارس و بزرگواری ریش سفیدان، بزرگان و اهالی روستا‌های منطقه در راستای بهبود آموزش، آسایش و سلامت دانش آموزان مستعد، اما کم‌برخوردار عزیز این خطه از میهن اسلامی با وجود مشکلات فراوان قابل تقدیر و توجه بسیار است.

روستا‌های شرق کشور به ویژه در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با وجود استعداد‌های بسیار دانش آموزان و تلاش خیرین، تشکل‌های مردمی و جهادی، موسسات خیریه، مجامع خیری و سازمان‌های مردم نهاد، فرهنگیان و مددکاران و تلاش‌های انجام گرفته از سوی مسئولان ذیربط، به سبب‌های گوناگون از جمله کم‌آبی شدید سال‌های اخیر و تاثیر بسیار دردآور آن بر کشاورزی و دامپروری، وسعت و پراکندگی جمعیت، مهاجرت از روستا‌ها و حاشیه نشینی در اطراف شهر‌های بزرگ از سرِ ناچاری، شرایط سخت اقتصادی و کافی نبودن زیر ساخت‌ها همچنان در مضیقه‌ی بسیارند و به نگاهی همه جانبه گرایانه در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های علمیِ محرومیت زدایی نیازمندند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: