لندن از فردا میزبان نشست سه روزه وزرای خارجه گروه ۷

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ قرار است از سوم تا پنجم مه در نخستین دیدار حضوری پس از دو سال، درباره حقوق بشر و اوضاع اقتصادی پس از پاندمی و راه‌های مقابله با تهدیدهای جدید جهانی در لندن رایزنی کنند.

کد خبر: ۸۹۴۶۸
۱۴:۰۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه انگلیس امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، علاوه بر وزرای امور خارجه انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگانی از استرالیا، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی و همچنین لیم جوک هویی، دبیرکل مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) هم به این نشست دعوت شده‌اند.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه خود آورده است: نشست روزهای دوشنبه تا چهارشنبه گروه ۷ به جهان نشان می‌دهد که انگلیس، بزرگترین دموکراسی‌های جهان را برای مقابله با چالش‌های مشترک گرد هم می‌آورد.
وی ادامه داد: ما به دنبال انجام اقداماتی برای تضمین دسترسی عادلانه به واکسن در سراسر جهان، ایجاد اهداف آموزش جهانی برای دختران، توافق بر سر اقداماتی در رابطه با تغییرات آب و هوایی و توسعه راهکارهای جدید برای جلوگیری از قحطی و خشکسالی هستیم.

روز دوشنبه و پیش از جلسات عمومی که برای چهارم و پنجم مه در نظر گرفته شده است، وزیر امور خارجه انگلیس نشستی دوجانبه را با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و با هدف بررسی مسائلی حول محور تجارت، چین، افغانستان و ایران خواهد داشت و علاوه بر این، نشستی را با توشیمیتسو موتگی، همتای ژاپنی خود درباره همکاری تجاری و امنیتی در منطقه هند -پاسیفیک و همچنین گفتگویی را وزیر امور خارجه هند به منظور کمک به این کشور برای مقابله با موج جدید پاندمی کرونا دارد

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: