تابلو بورس

واکنش لحظه‌ای بورس به تصمیمات دولت منفی نبود

دیروز در ستاد هماهنگی اقتصادی طرحی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی به بورس تصویب شد که در فضای مجازی دست مایه شوخی شد اما واکنش بورس به این تصمیم منفی نبود و امروز شاخص کل روند مثبت را حفظ کرد.

کد خبر: ۸۸۹۳۱
۱۳:۳۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: در پایان روز معاملاتی امروز، ۸ اردیبهشت، شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس روندی صعودی داشتند، اما شاخص کل هم‌وزن منفی شد. شاخص کل اوراق بهادار ۰.۴۲ درصد صعود داشت و ۵ هزار و ۷۲ واحد رشد کرد و بر روی ارتفاع یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۰۲ ایستاد، اما شاخص هم‌وزن با کاهش ۲۰۸ واحدی بر روی ۴۲۷ هزار و ۲۵۴ ایستاد.

هفت نمادی که بیشترین تأثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند عبارتند از: «وبملت»، «فارس»، «فملی»، «وپاسار»، «وتجارت»، «فولاد» و «وبصادر». تمام این هفت نماد مثبت بودند.

نماد‌های «خساپا»، «خودرو»، «فملی»، «شپنا»، «برکت»، «خگستر» و «وبملت» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «کرمان»، «ذوب»، «شگویا»، «آریا»، «مادیرا»، «بپیوند» و «پیزد» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

آخرین قیمت ۶۷ نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۴۸ نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقوقی‌ها امروز بیش از ۱۰۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از دو هزار و ۹۹۵میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس نیز با روندی صعودی، ۲۳ واحد افزایش داشت و بر روی ۱۷ هزار و ۶۶۰ ایستاد. نماد‌های تأثیرگذار فرابورس عبارت بودند از «آریا»، «میدکو»، «صبا»، «ومهان»، «کگهر»، «وهور» و «کرمان».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: