مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

خبرنگاران در اولویت سوم مشاغل پرخطر برای تزریق واکسن کرونا قرار دارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: خبرنگاران در اولویت سوم مشاغل پرخطر برای تزریق واکسن کرونا قرار دارند که به محض شروع واکسیناسیون طبق لیست خانه مطبوعات استان در این زمینه اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۸۸۸۷۶
۱۱:۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ محمد حسین اسماعیلی روز چهارشنبه با اعلام این خبر، افزود: بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، خبرنگاران پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سالخوردگان بالای ۶۵ سال هستند، در گروه سوم مشاغل پر خطر برای واکسن‌کرونا قرار دارند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان گفت: با توجه به آغاز مرحله دوم واکسیناسیون در کشور و احتمال درخواست لیست خبرنگاران برای قرار گیری در اولویت برنامه ایمن سازی در استان قزوین، تنها بانک اطلاعاتی موجود جهت ارائه به ستاد واکسیناسیون استان، پایگاه خانه مطبوعات است و تنها اعضای اصلی خانه مطبوعات جهت دریافت واکسن معرفی خواهند شد.

اسماعیلی تاکید کرد: خبرنگارانی که هنوز عضو خانه مطبوعات نشده و درخواست عضویت نداده اند هرچه سریعتر جهت عضویت اقدام کنند.

وی گفت: رعایت شروط آیین نامه عضویت در خانه مطبوعات الزامی است و همچنین اعضایی که در خانه عضویت افتخاری دارند جهت تبدیل عضویت خود به اصلی می‌توانند مدارک خویش را کامل کرده و پس از لغو عضویت مجددا جهت تبدیل به عضویت اصلی با مدارک کامل اقدام کنند.

اسماعیلی در خصوص فعالیت سینما و تئاتر، گفت: با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و با پیگیری‌های مستمر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی، سینما و تئاتر از گروه مشاغل سه به گروه ۲ منتقل شدند تا با این تغییر، فعالیت این دو حوزه فرهنگی در شهر‌های دارای شرایط سفید، آبی، زرد و نارنجی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع شود.

وی افزود: با هماهنگی ستاد کرونا، سالن‌های تئاتر و سینما می‌توانند فعالیت خود را در شهر‌های غیر از وضعیت قرمز از سر بگیرند و البته این‌فعالیت‌ها همچنان در شهر‌های قرمز ممنوع است.

اسماعیلی بیان کرد: کلیه سالن‌های تئاتر نیز می‌توانند در شهر‌های آبی، زرد و نارنجی فعالیت خود را از سربگیرند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: