وعده ۲ کاندیدای نظامی انتخابات ۱۴۰۰ به مولوی عبدالحمید، روحانی اهل سنت

حسین دهقان و رستم قاسمی از کاندیداهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ در دیدار با مولوی عبدالحمید، وعده رفع تبعیض دادند.

کد خبر: ۸۸۷۳۶
۱۳:۰۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدارنیوز- «سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اگر کرونا بگذارد، بیست و هشتم خرداد ماه در شرایطی برگزار خواهد شد که وعده‌های کاندیداها و نارضایتی‌ بخش‌هایی از مردم از وضعیت اقتصادی، سیاسی،فرهنگی و اجتماعی فعلی نه‌تنها حل نشده، بلکه حال و هوای ناشی از رویارویی‌های پیشاانتخاباتی نیز بعید نیست به جای داغ کردن تنور انتخابات، تا حدی به سرمای فضا و بی‌اعتمادی بیشتر بیفزاید.

برخی کاندیداهای «پاستور ۱۴۰۰» اما بی‌توجه به این مساله از اهداف خود می‌گویند و روزی در شبکه اجتماعی «کلاب هاوس»، روزی در «توییتر» و روز دیگر در «اینستاگرام» و «تلگرام» تلاش می‌کنند افکار عمومی را به حمایت از خود ترغیب کنند. بزرگان و مدعیان ردیف نخست ولی هنوز یا آنچنان که باید و شاید به میدان نیامده‌اند یا می‌کوشند حامیان و مخالفان‌شان را در ابهام نگه دارند تا شرایط را برای حضور خود مهیا سازند. رایزنی‌ها اما بی‌وقفه در جریان است؛ چه اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان.  همه و همه تلاش می‌کنند در درجه نخست نظر نهادهای حاکمیتی را جلب کنند و در مرحله دوم به سراغ اقشار و گروه‌هایی بروند که رای و نظرشان می‌تواند رییس‌جمهوری آینده ایران را تعیین کند؛ گروه‌هایی همچون اقوام و پیروانِ مذاهب به ویژه اهل سنت.

 اهل سنت؛ برگ برنده

جوانان و زنان برای فردی که عزمش جزم است و نگاهش به پاستور جدی، دو گروه اجتماعی مهم و تاثیرگذار به شمار می‌روند اما همه کاندیداها به این اقشار نگاه خاصی دارند و برنامه‌هایی برای جلب‌نظرشان طراحی کرده‌اند. با این حساب برنده کسی است که رای و نظر برخی از اقوام و مذاهب ازجمله اهل سنت را جلب کند. این مدعا با نگاهی به آمار و ارقام انتخابات ۹۲ و ۹۶ اثبات خواهد شد.

آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند و احتمالا به همین دلیل است که اصولگرایان در آستانه انتخاباتی دیگر، به فکر اهل سنت افتاده‌اند و دیدارهایی را با «مولوی عبدالحمید» ترتیب داده‌اند.»

«یکی از موضوعات اصلی که در دیدار این روحانی برجسته اهل سنت با حسین دهقان و رستم قاسمی مورد بحث قرار گرفته، تبعیض است. این ۲ چهره متعلق به جریان سیاسی اصولگرا نیز در جریان این دیدار وعده داده‌اند که نسبت به رفع تبعیض اقدام کنند.»

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: