معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

تداوم بستری‌های چهار رقمی گیلان/ توقف اپیدمی با توقف دورهمی‌های کوچک

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه دورهمی‌ها عامل اصلی انتقال ویروس است، اضافه کرد: عدم حضور در اجتماعات کوچک بیشتری اثر را در کاهش بیماری و توقف اپیدمی دارد.

کد خبر: ۸۷۵۹۰
۰۸:۵۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ دکتر آبتین حیدرزاده با ابراز تاسف از تداوم وضعیت قرمز استان گیلان، اظهار کرد: بیماری کرونا همچنان فعال است و در شبانه روز گذشته ۲۲۰ بیمار جدید را بستری کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، گفت: ۱۲۰ نفر نیز وضعیت بدی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مراجعه ۴۵۰ بیمار جدید سرپایی به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته استان خبر داد و تصریح کرد: این افراد دارو‌های لازم را دریافت کردند و از آنان خواسته شده در خانه ایزوله باشند.

حیدرزاده، توقف شیوع کرونا و بازگشت به وضعیت قبل از عید را نیازمند عزم همگانی دانست و خاطرنشان کرد: برای کاهش خیز اپیدمی رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

وی با اشاره به یافته‌های علمی جهانی درباره راه‌های پیشگیری از شیوع کرونا، یادآور شد: پزشکان دریافته اند که محدودیت‌های رفت و آمد و قرنطینه شهر‌ها و بستن راه‌ها و تعطیلی اصناف و مشاغل در شرایط اپیدمی بسیار اثرگذار و ارزشمند است، اما کمک زیادی به توقف بیماری نمی‌کند.

معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دورهمی‌ها عامل اصلی انتقال ویروس است، اضافه کرد: عدم حضور در دورهمی‌ها و اجتماعات کوچک بیشتری اثر را در کاهش بیماری و توقف اپیدمی دارد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: