آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه خامی در گچساران ادامه دارد

فرماندار گچساران گفت: آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خامی در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۸۷۰۸۸
۱۱:۱۷ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ علیرضا اتابک روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: منطقه حفاظت شده خامی ساعت ١٩ روز جمعه گذشته طعمه آتش شد که با تلاش نیرو‌های طبیعت دوست منطقه دیل، مارین، اسپر و نیرو‌های اداره منابع طبیعی پس از مهار در بامداد شنبه، شب گذشته به دلیل شعله‌های جا مانده در جنگل‌ها و مراتع دوباره روشن شد.

وی اظهار داشت: به دلیل کوهستانی، سخت گذر بودن و شیب تند مهار آتش با مشکل مواجه شده شد.

اتابک با بیان اینکه بیش از ۳۰ نفر در مهار این آتش سوزی فعالیت داشتند افزود: هم اکنون نیرو‌های مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی در حال مهار آتش می‌باشند.

وی ادامه داد: در این آتش سوزی بخشی از جنگل‌ها و درختان منطقه حفاظت شده خامی مانند زالزالک و بلوط در مناطق سخت گذر کوه خامی در ارتفاعات نزدیک روستای مارین طعمه حریق شد.

اتابک گفت: این نخستین آتش سوزی امسال در کوه خامی بوده است.

وی ابراز کرد: منطقه حفاظت شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است.

اتابک تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در آتش سوزی‌های سال گذشته دچار آسیب جدی شده است.

اتابک افزود: این میزان جنگل و مراتع در۲۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

وی بیان کرد: آتش سوزی‌های سال گذشته در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

کوه سه هزار متری خامی در حد فاصل میان شهرستان‌های گچساران و باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: