انصارالله: آمریکا اگر می‌توانست مردم یمن را از اکسیژن هم محروم می‌کرد

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز پنجشنبه در توییتی نوشت: آمریکا و متحدانش اگر می‌توانستند مردم یمن را از اکسیژن هم محروم می‌کردند.

کد خبر: ۸۴۸۰۶
۲۱:۳۸ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
 
دیدارنیوز ـ به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، عبدالسلام نوشته است: در دنیا رفتار‌های تمسخرآمیزی مانند رفتار آمریکا و آن‌هایی که در اطرافش هستند، وجود ندارد. به یک کشور حمله می‌کنند، آن را محاصره می‌کنند و از همه چیز آن‌ها را محروم می‌کنند حتی اکسیژن، اگر می‌توانستند این کار را می‌کردند.

وی در ادامه نوشته است: سپس با مسخرگی می‌گویند که به آن کشور کمک می‌کنند، خجالت نمی‌کشند! آن کشور را باید به حال خود رهاکنند تا با عزت و کرامت به امور خود بپردازد. این کشور نیازی به این مزخرفات ندارد.

سخنگوی جنبش انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیشتر تلاش‌های ائتلاف متجاوز سعودی برای معامله و چانه زنی بر سر پرونده انسانی در یمن و ارتباط دادن آن با پرونده‌های نظامی و سیاسی را مردود دانست و تاکید کرد که حقوق انسانی قابل چانه زنی نیست.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
در عوضش ایران خودمون این کار و کرده و همه از اکسیژن محرومند... آمریکایی ها توانایی هیچ کاری رو ندارند... فقط شما پیژامه به سرها خوبید!