مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان: هشتاد درصد تست‌های کرونا در هندیجان مثبت هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان، گفت: در چند روز گذشته در این شهرستان شاهد افزایش موارد مراجعه و موارد مثبت تست کرونا در بین مراجعین هستیم.

کد خبر: ۸۴۶۹۷
۱۵:۴۷ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ داود رئیسی افزود: با آغاز سال جدید، با وجود تاکیدات فراوانی که در کنترل دید و بازدید‌های نوروزی داشتیم، اکنون بعد از گذشت ده روز از آغاز سال جدید، شاهد افزایش موارد مثبت و پیک صعودی بیماری در شهرستان هستیم، در این بین هندیجان شمالی کانون اصلی این افزایش است. 

رئیسی ادامه داد: هشتاد درصد از تست‌های رپید و PCR که انجام می‌شود، مثبت هستند که بسیار بالا و هشدار دهنده است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مهمترین اصل برای مقابله با ویروس کروناست و تا زمان انجام واکسیناسیون برای تمام گروه‌ها و افراد جامعه، رعایت این اصول اجتناب ناپذیر است.

وی در پایان گفت: تجمعات فامیلی و خانوادگی عامل اصلی افزایش شدید موارد کرونا در هندیجان است، اکثریت بیماران شناسایی شده اعضاء خانواده هم هستند، افراد فامیل و اعضاء درجه یک خانواده، ساعت‌های طولانی بدون محافظت و با زمان ماندگاری زیاد در کنار هم می‌مانند که باعث انتقال بیماری بین آنان خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در پایان بیان داشت: مهمترین راه در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا، علاوه بر رعایت اصول شفا (شستن دست ها، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک) پرهیز از دور همی‌های خانوادگی است.

منبع: ایلنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: