نماینده ویژه وزیر امورخارجه مالزی عازم ایران شد

داتوک کامارودین جعفر نماینده ویژه وزیر امور خارجه مالزی روز چهارشنبه عازم ایران شد تا با مقامات سه کشور ایران، قطر و ترکیه در خاورمیانه دیدار و گفتگو کند.

کد خبر: ۸۴۶۸۹
۱۱:۵۶ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ به گزارش خبرگزاری ملی مالزی (برناما)، ویسما پوترا وزیر امور خارجه مالزی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است دیدار‌های داتوک کامارودین جعفر از ۳۱ مارس تا ۶ آوریل (امروز چهارشنبه تا ۱۷ فروردین) اهداف مهم و بزرگی را برای مالزی جهت تحکیم روابط و شراکت با سه کشور ایران، قطر و ترکیه در غرب آسیا دنبال کند. 

در این بیانیه آمده است: "قرار است نماینده ویژه وزیر امور خارجه مالزی در دیدار با همتایان خود در این سه کشور مهم‌ترین موضوعات مربوط به تقویت و تحکیم همکاری‌های چندجانبه از جمله اتخاذ تصمیم‌هایی برای بهبودی اوضاع همه گیری ویروس کرونا تا تبادل دیدگاه‌ها بر روی مسائل منطقه‌ای و بین المللی را با آن‌ها به اشتراک بگذارد. "

به گفته وزیر امور خارجه مالزی، این دیدار‌های رسمی با هدف وضع قوانینی برای عملکردِ عملیاتی استانداردِ جلوگیری از ویروس کرونا (SOP) در مالزی طراحی شده است و مورد تایید وزارت بهداشت و شورای امنیت این کشور قرار گرفته است و در واقع این موضوعات راهبردی قرار است با مقامات بهداشتی در هر سه کشور ایران، قطر و ترکیه نیز درمیان گذاشته شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: