میشل عون: امام موسی صدر یک قامت ملی است که در راه وحدت لبنان مبارزه کرد

رئیس جمهور لبنان در چهلمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر این شخصیت را یک روحانی، فیلسوف و مدافع وطن توصیف کرد.

کد خبر: ۸۴۵۱
۱۳:۰۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - میشل عون، رئیس جمهور لبنان در چهلمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین گفت که امام موسی صدر یک قامت ملی است که در راه وحدت لبنان و پیام همزیستی مبارزه کرد.

وی تاکید کرد: در شخصیت امام غایب روحانیت، فلسفه و انگیزه سیاسی در خدمت ملت و وطن و دفاع از سرزمین و همچنین خدمت به فقرا جمع شده است.

میشل عون در ادامه گفت که امروز در سطح سیاسی به وجود امام موسی صدر بسیار نیازمند هستیم تا منبعی برای الهام زندگی سیاسی و عنوانی برای همبستگی و غیرت بر منافع ملت باشد.

 نبیه بری ، رئیس پارلمان لبنان نیز شامگاه جمعه در سخنرانی چهلمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر گفت: به تلاش های خود برای آزادی امام موسی صدر از بازداشتگاهش که در لیبی است ادامه خواهیم داد. فعالیت اصلی کمیته تعیین سرنوشت امام موسی صدر در کشور لیبی است. انقلابیون لیبی باید به تعهدات خود در خصوص امام موسی صدر پایبند باشند.

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که جنبش امل به همراه خانواده امام موسی صدر و یک هیات بین المللی  درحال بررسی برخی گام ها در راستای ناپدید شدن امام موسی صدر است.

نبیه بری در این سخنرانی بر نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت ملت ها در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

پیش از این نیز سعد حریری، نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت در لبنان در توئیتی نوشت: در چهلمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش، شیخ محمد یعقوب و خبرنگار عباس بدر الدین، ما شخصیت معنوی و انسانی را یادآور می‌شویم که خود را صرف دفاع از لبنان و همزیستی مشترک میان آحاد مردم آن کرد.

حریری تاکید کرد: مسأله ناپدید شدن امام موسی صدر مسأله همه لبنانی‌ها است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: