هلال احمر قم به ۱۰ حادثه دیده امدادرسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: از ۲۵ اسفند ۹۹ لغایت ۲ فروردین ماه جاری، ۱۰ حادثه دیده در حوادث مختلف جاده ای، صنعتی و کوهستانی از خدمات امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شدند.

کد خبر: ۸۴۳۵۶
۱۳:۴۵ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
 
دیدارنیوز: به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی در گفت و گویی، با اشاره به مشارکت یک هزار و ۲۰۰ امدادگر این جمعیت در طرح نوروزی ۱۴۰۰ افزود:‌در این طرح، ۹ پایگاه امداد جاده‌ای و ۲۲ خودرو در سراسر استان به صورت آماده باش آماده خدمت رسانی به مردم می‌باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، خاطر نشان کرد: در اجرای طرح‌های نوروزی از به روزترین تجهیزات خودرویی، امدادی و ارتباطی جهت ارائه خدمات بهتر به زائرین و مجاورین حضرت معصومه (س) استفاده شده است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون ۶ مورد حادثه از قبیل ۴ مورد جاده ای، یک مورد صنعتی و کارگاهی و یک مورد کوهستان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر گزارش شده است.

وی افزود: ۱۰ حادثه دیده که شامل ۷ نفر در حوادث جاده ای، یک نفر در صنعتی و کارگاهی و صنعتی و یک نفر در کوهستان می‌باشد از خدمات امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شده اند.
 
بهرامی ادامه داد: در این حوادث ۲۴ نیروی عملیاتی حضور داشتند و ۳ مورد عملیات رهاسازی انجام شده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم همچنین در ادامه با اشاره به اجرای طرح آمان سلامت توسط امدادگران این نهاد گفت: طرح آمران و ناظران سلامت در قالب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مبادی ورودی، اصناف، مکان‌های شلوغ و پرتردد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از ۲۹ اسفند ۹۹ تاکنون، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن از زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجرای طرح آمران سلامت بهره‌مند شده اند.

بهرامی اظهار کرد: در این طرح که با حضور جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان قم اجرا می‌شود، روزانه ۲۵ نفر از خواهران و ۱۵ نفر از برادران، به مردم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک تذکر لسانی می‌دهند.

وی گفت: در این طرح که با حضور ۲۱۳ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان قم از ۲۹ اسفند ۹۹ تاکنون اجرا شد، ۱۰ هزار و ۲۷۷ مورد بازرسی صنفی انجام شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: