روز‌های ابتدایی فروردین بارش قابل توجه نداریم/ جزئیات آب و هوایی در تعطیلات نوروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا در سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران طی دو روز آینده خبر داد.

کد خبر: ۸۳۷۱۴
۱۵:۵۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ دکتر صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا در سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت بارشی کشور در آخرین روز‌های سال ۹۹ گفت: آنطور که نقشه‌ها نشان می‌دهند، سامانه بارشی در راه است که روز‌های پنجشنبه و جمعه کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این سامانه بارش‌های خوبی را به صورت برف و باران در کشور رقم می‌زند.

وی ادامه می‌دهد: نوار شمالی و نیمه غربی کشور روز‌های آخر هفته شاهد بارش برف و باران خواهند بود. روز شنبه نیز در نوار ساحلی دریای خزر و شمال شرقی کشور این بارش‌ها به صورت بارش برف ادامه می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا در سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان می‌کند: روز‌های ابتدایی سال جدید و حداقل تا ۵ روز ابتدای فروردین بارش قابل توجهی را در کشور پیش‌بینی نمی‌کنیم. بارش‌ها در این مدت قابل توجه نیستند و ممکن است بارش‌های پراکنده‌ای در کشور رخ دهد، اما عمدتا بارش‌های مناسبی نیستند.

گفتنی است: نوروز ۹۸ شاهد بارش‌های سیل‌آسا در اقصی نقاط کشور بودیم. موضوعی که باعث وقوع سیل در استان‌های گلستان، فارس، خوزستان، لرستان و کردستان شد. این موضوع باعث شده که مردم در ابتدای هر سال انتظار بارش باران همراه با وقوع سیل را داشته باشند.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: